#1 Skrevet September 21, 2005 Jeg har i løpet av helgen tenkt til å montere noe smått i motorrommet og i den forbindelse må jeg borre i karosseriet. Noe jeg bør gjøre av rustbeskyttelse av hullene jeg borrer, i tilfelle hvordan? Takknemlig for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2005 Du bør alltid ha på noen form for grunning og lakk o.l. på metallet som blir bart. Hva skal du montere for noe fint nå da? Alt er egentlig bedre en bart metall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2005 Du bør alltid ha på noen form for grunning og lakk o.l. på metallet som blir bart. Hva skal du montere for noe fint nå da? Alt er egentlig bedre en bart metall.Men bør det ikke noe rustbehandling under grunningen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2005 Trenger ikke noe rustbehandling under, hvis du bruker grunning beregnet for metall hvis du ikke har rust på disse stedene fra før. Holder å pensle på litt i hullet og event pensle på lakk fra utbedrings kit o.l. hvis stedet er synlig. Hvis ikke synlig bruk hameritt o.l. som er alt i ett og spray på litt Tectyl over så bør du være sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2005 Ok, Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2005 Trenger ikke noe rustbehandling under, hvis du bruker grunning beregnet for metall hvis du ikke har rust på disse stedene fra før. Holder å pensle på litt i hullet og event pensle på lakk fra utbedrings kit o.l. hvis stedet er synlig. Hvis ikke synlig bruk hameritt o.l. som er alt i ett og spray på litt Tectyl over så bør du være sikker. Jeg for min del synes at det er en fordel og grunne først. Deretter dypper du gjengene på skruen i tectyl boddy , da er du garantert, grunningen tørker fort og uten tectyl srur du grunningen vekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2005 Bare husk å sjekke hva som er på baksiden der du borrer. Det kan fort bli dyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2005 Bare husk å sjekke hva som er på baksiden der du borrer. Det kan fort bli dyrt...Will do 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2005 Har sett at mange setter en tapebit på stedet de skal borre, for at da spoonen du borrer opp ikke skal skrape opp den lakken som ligger rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2005 Hvis du skal lage et jordingspunkt (til en ledning altså) så bør du ikke bruke noen form for grunning og lakk, da du må ha metall-kontakt. Da er det å skru i skruen først, for deretter å bruke en rustbeskyttelse for hulrom til å forsegle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...