#1 Skrevet September 21, 2005 Lurer på hvordan jeg skjekker dysene mine om de er gåen? Finner jeg ut om de er gåen ved å måle motstanden i de? Hvordan er det med nye dyser? Kan jeg bruke dyser fra S4 C4 og ellers andre 5'ere? Motorkoden min er AAR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2005 2.3E har rent mekaniske dyser. Eneste som kan gjøres er å skru dem ut, få målt om de sprøyter som de skal og åpner på riktig trykk. Bør ikke koste særlig mye, det er lite jobb om man har testutstyret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2005 2.3E har rent mekaniske dyser. Eneste som kan gjøres er å skru dem ut, få målt om de sprøyter som de skal og åpner på riktig trykk. Bør ikke koste særlig mye, det er lite jobb om man har testutstyret.. Så med andre ord dyser fra S4 passer ikke, eller?! Går det an å prøve å rense de eventuelt da? Har kjørt ca 200 mil uten luftfilter.....vet ikke om det har noe med saken å gjøre men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2005 Så med andre ord dyser fra S4 passer ikke, eller?!Går det an å prøve å rense de eventuelt da? Har kjørt ca 200 mil uten luftfilter.....vet ikke om det har noe med saken å gjøre men. 200mil UTEN luftfilter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2005 200mil UTEN luftfilter?? oh yeah. Kjøpte bilen rett før jeg skulle på ferie, kjørte på ferie, kom hjem og skulle skjekke luftfilteret...hmmm der var det jo ikke noe luftfilter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2005 Hvor ble det av innlegget av Frode Nilssen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2005 Skru ut alle dysene. Skaff deg 5 målerør, reagensrør e.l, putt hver dyse i hvert sitt rør. Dra bilen på starteren i noen sek. og sjekk hvor mye som er i hvert glass. Det bør være tilnærmet det samme i alle røra. Det finns spesifikasjoner på dette men de husker jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2005 Så med andre ord dyser fra S4 passer ikke, eller?!Går det an å prøve å rense de eventuelt da? Har kjørt ca 200 mil uten luftfilter.....vet ikke om det har noe med saken å gjøre men. Nei S4 dysene er elektronisk styrte, men de du trenger er trykkstyrte.. tror du kan bruke fra ganske mange andre biler da, med samme innsprøytning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...