Feilkode - Side airbag igniter

Anbefalte innlegg

Har en feilkode som sier "side airbag igniter: driver side (N199) resistanse to high" på min '98 A4. Er dette noe som en hobbymekaniker kan fikses selv, eller må man innom Audi for å få bytta/fiksa dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke helt trivielt å fikse, det kan være litt skummelt å rote med airbagsystemet.

airbag.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en lignende feil, men det var på en airbag sensor (husker desverre ikke feilkode). Renset kontakten på sensoren (under teppet under passasjersetet) med electrorens, og slettet feilkoden. Først kom feilkoden tilbake, men etter endel uker ble det forsøkt å slette den igjen, og den har ikke kommet tilbake. (nå skal det sies at ved første slettinger ble vag-com brukt, mens siste som fungerte ble det brukt et proft universal diagnoseverktøy, men tror ikke det er årsaken). Er ofte løs kontakt eller kortslutning pga fuktighet etter det jeg har skjønt som er årsaken noen airbag feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en feilkode som sier "side airbag igniter: driver side (N199) resistanse to high" på min '98 A4. Er dette noe som en hobbymekaniker kan fikses selv, eller må man innom Audi for å få bytta/fiksa dette?

er ingen problem og fikse selv. under førersetet ditt er en gul airbag stikker med 2 eller 3 ledinger på,klipp vekk stikkern og lodd eller knip ledningene i sammen.NB!rett farge på rett farge :)

og så tar du deg en tur til verkstet å får slettet feilen ,så er alt i orden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig rotet meg til å se litt på dette. Etter å ha grepet an problemet litt feil (begynte av en eller annen grunn på passasjersiden : dum : ), så fikk jeg omsider vekk feilen. Feilen lå, som Anders skrev :tilber:, i denne gule kontakten under setet. Renset kontakten og feilen var vekk. Ihvertfall intill videre ...

 

Forsøkte først å koble forbi kontakten på passasjersiden (se over :o) med ledninger. Fikk da en ny feil som sa "passenger side ignitor - resistanse to low" (eller no' sånn). Så jeg regner med at å koble vekk denne kontakten vil resultere i fortsatt lys i airbag lampa ...

 

Takker for all hjelp :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det var bra det ordner seg, vis du fjerner den gule stikkeren så slepper du problemet mer,vis det kommer oppigjen da... det er de jeg gjør på jobb med alle bilene som får den feilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.