Anbefalte innlegg

Heisann, et lite spm..

Har en Corrado G60, lurte på om det går an å åpne luftfilterboksen og spraye litt forgasserrens der mens bilen går på 3000RPM?

har hørt det skal rense dysene litt?

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper ikke i det hele tatt, det eneste du evt. klarer å rense litt da er spjeldhuset. Luften går jo ikke gjennom dysene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I beste fall blir dysene litt våte på tuppen av forgasserrensen. Du må nok ha noe middel på tanken om det skal gå gjennom dysene ja..

Så kan man spørre seg om vanlig dyserens fra esso egentlig har noen effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes egen dyserens du har i bensinen, men du kan like gjerne lage en 2dl mix av 80%parafin og 20%lynol, det gjør den samme jobben.. Dvs. omtrent ingenting.. Dysene kan du få renset på et Bosch-verksted, eller et annet sted som har en ultralydvasker. Sannsynligvis er det ikke stort å tjene på det uansett! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da dropper jeg dette, hehe..

men takk for svar.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å få tak i et middel fra Forte.Dyserens heter det bare mener jeg på. Det funker som f***!!!!! Hell på tanken før du skal fylle bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også gode erfaringer med Forte`s gas fuel system cleaner,mange verksteder som selger denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger meg flat for den, selvfølgelig kan 'dyserens' ha effekt på trimmede motorer, men stort sett vil elektronikken uansett justere dette så det går bra, pga. store marginer på de utrimmede. På en sprek maskin er det uansett bra at all bensin kommer frem, og da kan dyserens også ofte løse opp små partikler på sin vei..

Mye rom for synsing her, er det noen som har faktiske målinger på dette, eller er det mere Shell-fakta som ruler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forte's blir iaffal solgt hos Møller i Molde. Det er den eneste dyserens og motorrens produsenten jeg har blitt anbefalt. Selv fra andre verksteder.

 

Dyserens kan også ha gunstig virkning på eldre biler der dysene kan begynne å bli tette. I beste fall utsetter du et dysebytte noen tusen km fremover i tid. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis brukte dyserens fra Biltema på MB'en sin som hadde litt host i motoren. Det løsnet opp etterhvert og motoren gikk greit igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må nesten nok en gang skryte av ett omega produkt jeg..

Dem selger noe dem kaller Power Jet, som renser dyser ( og div annet i innsprøytningssystemet) både på bensin og diesel biler..

Har bare prøvd det på dieselbiler selv, og der fungerer det helt knall..

Det står at man skal ha en flaske rett i tanken når man fyller drivstoff, men det jeg har gjort på div mercedes cdi motorer er å helle hele flaska (25-30 ml) rett i filteret..

Det var noe en av selgerene for omega sa jeg burde prøve det..

Vanskelig for meg å bedømme om bilene ble sprekere eller gikk penere siden jeg bare ser dem hver gang de er inne til service, men vi har hatt mye mindre problemer med dyser som ryker..

 

Tror dem også kaller powerjet'n for Omega 992 (eller det står det på flaska tror jeg)

 

Dere kan lese litt om det her ,Er visst mange taxi-eiere som også bruker det.

Men ikke tro at hvis dere tar en 80talls golf å heller på litt så blir bilen ny;)

 

Jeg har også hørt at V'Power bensina til Shell inneholder noe som kan minne om dette produktet, men det kan jeg desverre ikke bekrefte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss...mange inlegg det hadde kommet nå da.. :D

menne, det virker som om den dyserensen fra forte er bra, så jeg får stikke bort på møller og kjøpe den en dag..

Takk for innlegga!

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.