#1 Skrevet September 22, 2005 Har en slik "slakk viftereim" lyd når bilen står i ro og jeg skal svinge. Kjenner det i rattet, men hjulene tar ikke borti noen plass. Piper ikke når jeg kjører i lav fart og svinger, bare når bilen står stille. Noen som har en fjerneste idè på hva det kan være? Trond 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2005 reima på servo'n er vel et godt forslag. tyngre å snu hjula når bilen står stille vet du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2005 Sjekk reim for slitasje eller om den er for slakk. Sjekk også om det er nok olje i servobeholderen evt etterfyll. Kan prøve å lufte den hvis alt annet er i orden. SLIK: ta av oljepåfyllingslokket på beholderen, start bilen, sving 10-15 ganger fra side til side (fullt utslag). Hjelper ikke noe av dette kan det hende at pumpa er utslitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2005 Noen sier også at hjulene skal henge fritt når man lufter servoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2005 Okay. Takker for svar. Vet at det er tyngre å svinge når bilen står stille, lagde ikke pipelyder før. Nå piper det og det slår litt i rattet. Jeg får ta en titt under der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2005 kan jo eventuelt stramme reima.. sitter en skru under bilen der.. som du justerer reima med!.. stram i vei.. hadde samme problemet på bilen min i våres. helt i hundre nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...