Anbefalte innlegg

Har en slik "slakk viftereim" lyd når bilen står i ro og jeg skal svinge. Kjenner det i rattet, men hjulene tar ikke borti noen plass. Piper ikke når jeg kjører i lav fart og svinger, bare når bilen står stille. Noen som har en fjerneste idè på hva det kan være?

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reima på servo'n er vel et godt forslag. tyngre å snu hjula når bilen står stille vet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk reim for slitasje eller om den er for slakk. Sjekk også om det er nok olje i servobeholderen evt etterfyll. Kan prøve å lufte den hvis alt annet er i orden. SLIK: ta av oljepåfyllingslokket på beholderen, start bilen, sving 10-15 ganger fra side til side (fullt utslag). Hjelper ikke noe av dette kan det hende at pumpa er utslitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sier også at hjulene skal henge fritt når man lufter servoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Takker for svar. Vet at det er tyngre å svinge når bilen står stille, lagde ikke pipelyder før. Nå piper det og det slår litt i rattet. Jeg får ta en titt under der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo eventuelt stramme reima.. sitter en skru under bilen der.. som du justerer reima med!.. stram i vei.. hadde samme problemet på bilen min i våres. helt i hundre nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.