Anbefalte innlegg

Fylte opp tanke til ca trekvart i går og har kjørt en liten tur i dag. Nesten hjemme hylte kjørecomputeren om jeg bare hadde besin nok til 50KM til. Tankmåler viser fortsatt over halv tank som er riktig etter den mengden jeg har fylt på. Noen som har opplevd det samme. Har feilmelding om dårlige bremser hele tiden. Har endelig fått de delene jeg har ventet på slik at jeg kan skifte de bremsene som computeren maser om. Kan det være at hjernen er full av feilmeldinger om utslitte bremser som forårsaker mismatch mellom tankmåler og kjørecomputer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfart på s2`n min at ved litt hard kjøring så regner den ut liter på tanken i forhold til gjennomsnittsforbruk..

 

dvs: hvis jeg starter bilen etter en tur men litt høyt forbruk.... : smil : for så og resete gjennomsnittet..... så øker det liter på tankmåleren... : klø :

 

fks:fikk melding om 50km igjen....så var det bare en L som viste...!stoppa og snakka med noen kompiser...så starta jeg bilen...resetet gjennomsnittet...vips:160km igjen... :)

 

TROR ikke bremsevarslern skal ha noe med dette og gjøre.....oppdateres hele tiden det systemet....men det overasker ikke hvis det er det da....det er jo tross alt en audi...!

 

lykke til,håper du finner ut noe...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang hvor langt du kan kjøre, blir jo beregna utifra antall liter igjen på tanken, i forhold til det kjøremønsteret du har hatt..

 

Dvs når du kjører hardt eller driver med bykjøring, bruker du mere bensin, og kan kjøre kortere enn på "rolig" langkjøring. (På samme bensinmengde)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det kunn gjelder din RS2 Trond-Vegard, selv hadde jeg et slik tilfelle en gang der jeg viste jeg hadde ca 30km igjen men etter en motorvask så var den på 0 og ligeså bensin måleren... jeg måtte jo kjøre til nærmeste stasjon og når jeg fylte opp tanken så var den fin igjen.. har ikke skjedd siden men var vist en hikke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver gang jeg stopper og står litt på tomgang, så detter måleren min til bunns, og det lyser og piper. Slår jeg av tenningen og starter opp igjen, er alt ok!? Tror tankmålerene er litt dårlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver gang jeg stopper og står litt på tomgang, så detter måleren min til bunns, og det lyser og piper. Slår jeg av tenningen og starter opp igjen, er alt ok!? Tror tankmålerene er litt dårlige.

Ja det hørtes jo veldig kipt ut da Odd, er nok som du sier målern din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.