#1 Skrevet September 23, 2005 Jeg lurer på om noen har oversikt over butikker/webshops som selger bullet kamera og stativ til å montere på bil, har funnet en del kameraer til ca. 1500,- Hvordan kvaliteten er på de kameraene veit jeg jo ikke, men det er vel mer enn bra nok til mitt bruk tenker jeg.. Stativ klarer jeg rett og slett ikke å finne... Har jo sett at folk bruker en slags tripod som er mounta på hjulbuer osv.. Er vel sikkert mulig å lage noe slikt selv også, men da er jo det å finne en løsning på hvordan det skal monteres og ikke minst om det er holdbart et problem... Noen tips? Er heller ikke ute etter å bruke allverdens penger på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2005 Dette lurer jeg på også, godt spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2005 Jeg lurer på om noen har oversikt over butikker/webshops som selger bullet kamera og stativ til å montere på bil, har funnet en del kameraer til ca. 1500,- Hvordan kvaliteten er på de kameraene veit jeg jo ikke, men det er vel mer enn bra nok til mitt bruk tenker jeg.. Stativ klarer jeg rett og slett ikke å finne... Har jo sett at folk bruker en slags tripod som er mounta på hjulbuer osv.. Er vel sikkert mulig å lage noe slikt selv også, men da er jo det å finne en løsning på hvordan det skal monteres og ikke minst om det er holdbart et problem... Noen tips? Er heller ikke ute etter å bruke allverdens penger på dette Spør Tor Morten "Pudding" Berg... han har "litt" erfaring med slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2005 Vi har diskutert dette her en gang og kom vel fram til at det fint kan lages selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2005 aha, genialt, nå skal jeg titte litt petter smart-løsninger er jo morro, kanskje jeg klarer å komme opp med en ok patent selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2005 Nå har jeg altså fått fikset noen greier, kjøpte meg en sugekopp til 30kr eller hva det var på Biltema, og så monterte jeg fast bulletkameraet på den. Tok meg en test-tur, så her er resultatet: bulletcam2.wmv (10mb)(4min) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2005 Veldig bra, har du et bilde av den ferdige løsningen å legge ut kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2005 Bulletkamera finner du her Dette bruker jeg og synes det blir bra. Her kan du også kjøpe div. festeannordninger til bulletkamera 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 4, 2005 joda, jeg har da fikset meg kamera, du ser da det? Synes det funket veldig bra jeg, bortsett fra en litt løs festeordning til selve kameraet og til foten... kjøpt hos smartprodukter.no, veldig kjapp lev.tid.. men skal ta å titte på den siden... jeg kan ta bilde av hvordan jeg fester kameraet med min 30-kroners Biltema sugekopp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 4, 2005 Bulletkamera finner du herDette bruker jeg og synes det blir bra. Her kan du også kjøpe div. festeannordninger til bulletkamera Jeg så at du brukte et bulletkamera på Våler, som du hadde på bagasjen, right? Uansett, jeg har funnet ut at jeg ikke overhodet får til å kjøre lyd når jeg tar opp, vært borti det samme du også? eller er det bare jeg som mangler teknisk innsikt..heh.. har prøvd meg frem med en rekke instillinger, prøvd AV-inngangen til mic og vanlig mic-inngang... Funket ikke i det hele tatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 4, 2005 Stemmer det. Den lille sugekoppen jeg har er det ikke mye vibrering i. Ja der sa du noe. blir som regel ikke bra lyd hvis du ikke har mikrifonen rett ved siden av det du skal ta opp (f.eks rett over oksosstussen) Har egentlig ikke prøvd noe særlig når det gjelder lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 4, 2005 Stemmer det. Den lille sugekoppen jeg har er det ikke mye vibrering i. Ja der sa du noe. blir som regel ikke bra lyd hvis du ikke har mikrifonen rett ved siden av det du skal ta opp (f.eks rett over oksosstussen) Har egentlig ikke prøvd noe særlig når det gjelder lyd. Ja, sugekopp-løsningen min funka svært bra den også... måtte bare sikre med gaffa.. Ang. lyd, så får jeg ikke noe i det hele tatt... Total stillhet på opptaket, har prøvd litt forskjellig, men det funker lissom ikke... Har pløyd igjennom manualen flere ganger også, men jaggu, finner ikke ut mye.. Derfor jeg spurte egentlig.. Sitter med et Canon MV530i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 4, 2005 Ja, sugekopp-løsningen min funka svært bra den også... måtte bare sikre med gaffa.. Ang. lyd, så får jeg ikke noe i det hele tatt... Total stillhet på opptaket, har prøvd litt forskjellig, men det funker lissom ikke... Har pløyd igjennom manualen flere ganger også, men jaggu, finner ikke ut mye.. Derfor jeg spurte egentlig.. Sitter med et Canon MV530i. Nesten samme kamera som jeg har...funker alldeles ypperlig hos meg. Tar du opp direkte til pc eller på tape? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 4, 2005 Hmmm. Det har jeg ikke vært borti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 4, 2005 Nesten samme kamera som jeg har...funker alldeles ypperlig hos meg. Tar du opp direkte til pc eller på tape? Tar opp til tape... Måten jeg gjør det på er slik: Bulletcam -> s-videokabel -> DVcam Instillinger satt til Play(VCR) -> trykke pause/rec-knappen på fjernkontroll ->trykke avspillingsknapp på DVcam, og så tar den opp.. Du gjør det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 4, 2005 Tar opp til tape...Måten jeg gjør det på er slik: Bulletcam -> s-videokabel -> DVcam Instillinger satt til Play(VCR) -> trykke pause/rec-knappen på fjernkontroll ->trykke avspillingsknapp på DVcam, og så tar den opp.. Du gjør det samme? Har bare testet dette så vidt en gang med lånt kamera og da virket det. Skal se om jeg finner ut hvordan det ble gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 4, 2005 glimmers! Har leita litt rundt, men finner igrunnen lite om problemet.. Så jeg veit egentlig ikke hva det kan være, jeg mener da det burde fungere om mic er koblet via AV, siden den også brukes i sammenheng med s-video til opptak fra f.eks videospiller osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...