Vibrering ved bremsing på gir

Anbefalte innlegg

Jeg byttet girkasse for 2 dager siden. Men når jeg nå bremser på 2. gir vibrerer det bak i bilen... hjul osv. Men det er kun på andre gir, og kun ved bremsing på gir. ellers er alt fint og flott... Noen som kan fortelle meg hva dette kan være. Det er en audi 90q 88 modell. Kassa er fra en audi 100q 90 modell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette haster litt å få svar på... Redd for å ødelegge noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trippelsjekka at sluttutveksling er lik på frontfiff of bakdiff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke det... så tanken har slått meg. Men hvorfor skal det da være kun ved bremsing på 2. gir. ikke antydning på noe annet gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket utvekslingen, og denne skal være lik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bompi bomp... Er det ingen som vet...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger sårt hjelp til dette... Er det et lager i kassa som har gått? Er det kast i noe. Vibreringen er lik som når man har skikkelig kast i skivene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ubalanse i mellomaksel, evt. at håndtering av mellomakselopphenget i forbindelse med girkassebytte gjorde at noe kom løs? Hadde du mellomakselen ute når du byttet girkasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. den var ute da... men ikke hele. Den gang ned fra festet på midten. Det jeg synes er rart er at den kun er ved bremsing på andre gir. (men det har jeg jo skrevet noen ganger da... ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er drivakslingene fast da? både inne med kassa og ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt sitter fast. Vet at det mangler en bolt av 6 på høyre side av kassa. Men den har alltid manglet. Og det har ikke vært sånn før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sjekket litt mer nå. Snakket med tidligere eier. så det skal ikke være noe feil med kassa.

Vibrering er kun idet man slipper clutchen ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sjekket litt mer nå. Snakket med tidligere eier. så det skal ikke være noe feil med kassa.

Vibrering er kun idet man slipper clutchen ut.

 

Svinghjul? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, kan være at jeg har ødelagt noe når jeg har byttet kasse... men hvorfor er det kun på 2. gir da... lurte litt på trøste lageret, men vet ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, kan være at jeg har ødelagt noe når jeg har byttet kasse... men hvorfor er det kun på 2. gir da... lurte litt på trøste lageret, men vet ikke

 

Hmm,ok.Kun på 2gir ja. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åhhh, samme som jeg har det.. Mest sannsynlig har du vært litt for voldsom med trykkplata, akslingen på kassa har kansje hvilt på den. Var iallefall det jeg gjorde feil : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, spennende. gir kassa hang litt lenge i kanskje ja... Men jeg ser også nå at det kommer hvis bileb er i 2. gir akslerer opp og så går av gassen mens den fortsatt står i 2. gir.

 

Men utifra den feilen du har, er det trykkplata som har tatt skade? ikke noe på girkassa? Skal nemlig bytte motor snart, og da også svinghjul, clutch og hele pakka, vil det da gå bort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No ble jeg litt usikker.. Du sier at det vibererer når du slipper clutchen ut?

Og/eller når du bremser med motor på 2 gir?

Uansett, det er vel trykkplata som har tatt skade

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer når man tar ut clutchen(bremser på 2.gir) og når man har bilen i 2. gir og akslerer om til 5-6 000 rpm og går av gassen så blir det den samme vibreringen. Alt dette gjelder kun på 2. gir. i de andre girene er det ikke antydning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.