#1 Skrevet September 23, 2005 Har kanskje planer om å sette 16vT motoren min i 80 quattroen min på senvinteren..Men da lurer jeg litt på hvilken girkasse man kan bruke for at det skal passe, og holde ? Regner med at G60 kassa jeg har nå ikke vil passe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2005 Hva er feil med kassa som sitter i 80Q`n ? Det er kanskje kasse til femmer maskin ? Om det er en GTE Quattro du har med 1.8 så burde vel 16V motoren din passe rett på eller ... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2005 Hvis det er holdbarheten til kassa du lurer på så er det ingenting å frykte, så lenge du holder deg under 400 hk og ikke mishandler kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2005 Han har 1,8 l 90 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2005 Er bare en vanlig CC quattro.. Men hvis jeg skaffer GTE kasse, så skal denne holde ? effekten vil vel ligge på rundt 300 hk..Jeg er ikke den som rævkjører iallefall, så veldig harde girskift vil nok ikke skje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2005 Girkassene på de gamle quattroene er de samme uansett om de er 4-sylinder uten turbo eller 5-sylinder med turbo, så jeg tviler på at du behøver å bytte med mindre den du har er dårlig allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2005 Girkassene på de gamle quattroene er de samme uansett om de er 4-sylinder uten turbo eller 5-sylinder med turbo, så jeg tviler på at du behøver å bytte med mindre den du har er dårlig allerede. GTE kassa er ikke noe å juble etter imho da den er nesten for tettsteget. Slitsomt å ligge på ca 4000 omdr i 110-120 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2005 Så med andre ord så er girkassen på disse bilene sterk nok ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2005 Rudi har et poeng i at den er tettsteget, men bortsett fra det så er den sterk nok til ditt bruk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 24, 2005 Har kanskje planer om å sette 16vT motoren min i 80 quattroen min på senvinteren..Men da lurer jeg litt på hvilken girkasse man kan bruke for at det skal passe, og holde ? Regner med at G60 kassa jeg har nå ikke vil passe ? En girakkse til en 2wd framhjulstrekker med tverrstillt motor tror jeg passer dårlig i en 4wd med langstillt motor. Girkassa du har i dkv`n nå er med all sansynlighet lik den som sitter i GTE, som igjen er identisk med de som sitter i 5ere, med tanke på holdbarhet, så det burde ikke være no problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...