Girkassevalg ved 16v turbo i -85 Audi 80 Quattro ?

Anbefalte innlegg

Har kanskje planer om å sette 16vT motoren min i 80 quattroen min på senvinteren..Men da lurer jeg litt på hvilken girkasse man kan bruke for at det skal passe, og holde ? Regner med at G60 kassa jeg har nå ikke vil passe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feil med kassa som sitter i 80Q`n ? Det er kanskje kasse til femmer maskin ? Om det er en GTE Quattro du har med 1.8 så burde vel 16V motoren din passe rett på eller ... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er holdbarheten til kassa du lurer på så er det ingenting å frykte, så lenge du holder deg under 400 hk og ikke mishandler kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare en vanlig CC quattro..

Men hvis jeg skaffer GTE kasse, så skal denne holde ? effekten vil vel ligge på rundt 300 hk..Jeg er ikke den som rævkjører iallefall, så veldig harde girskift vil nok ikke skje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassene på de gamle quattroene er de samme uansett om de er 4-sylinder uten turbo eller 5-sylinder med turbo, så jeg tviler på at du behøver å bytte med mindre den du har er dårlig allerede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassene på de gamle quattroene er de samme uansett om de er 4-sylinder uten turbo eller 5-sylinder med turbo, så jeg tviler på at du behøver å bytte med mindre den du har er dårlig allerede.

GTE kassa er ikke noe å juble etter imho da den er nesten for tettsteget.

Slitsomt å ligge på ca 4000 omdr i 110-120

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord så er girkassen på disse bilene sterk nok ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi har et poeng i at den er tettsteget, men bortsett fra det så er den sterk nok til ditt bruk ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje planer om å sette 16vT motoren min i 80 quattroen min på senvinteren..Men da lurer jeg litt på hvilken girkasse man kan bruke for at det skal passe, og holde ? Regner med at G60 kassa jeg har nå ikke vil passe ?

En girakkse til en 2wd framhjulstrekker med tverrstillt motor tror jeg passer dårlig i en 4wd med langstillt motor.

Girkassa du har i dkv`n nå er med all sansynlighet lik den som sitter i GTE, som igjen er identisk med de som sitter i 5ere, med tanke på holdbarhet, så det burde ikke være no problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.