ettermontering av klimaanleg, aircondition?

Anbefalte innlegg

Har noen gjort det før?

Vil ettermontere klima eller aircond. på min Audi 100 2.8V6.

Er det forskjel mellom klima og aircond? :rolleye:

Fant en del info på den webside: http://www.waeco.de/de/produkte/fahrzeugklimaanlagen_fuer_ihr_auto.php

 

Daten zum Fahrzeug Daten zur Klimaanlage

Fahrzeug-Fabrikat / Modell Audi A6 (C4) 2.8 (AAH) Artikelnummer: 1AU09015E

Leistung (KW/PS): 128 / 174 Gültig ab: 2001-03-15

Antrieb: Allradantrieb Einbaugruppe: 5

Ausstattung: Benzin,Servolenkung Preis* ohne Einbau: 1314.99

Erstzulassung: 01.09.1994 Preis* incl. Einbau: 1854.99

IN, für Fahrzeuge bis Modelljahr 1997, ab Fahrgestellnr. 20.001, für Fahrzeuge bis Fahrgestellnr. 20.000 Keilriemen 6PK x 1905 (078 903 137 AJ) gesondert ordern

 

Er det alt jeg trenger, eller...? : klø :

 

Er det noen som har en 2.8V6 med klima på plass?

Det kunne vært fint å se på den litt nærmere. (bilder ...)

 

Vil lage en luksus bil med skummel motor! :)

 

Takker på forhånd ! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville tro det var enklere å kjøpe min A6...den har klima orginalt....

 

det er vel teoretisk mulig å etter montere A/C, men komplett klima er i overkant tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt gøy å bygge den selv, synes jeg!

 

Neste kjøp blir 4.2V8 biturbo ++++ !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoutrustning på Alnabru gjør dette for ca. 30000kr med alle deler. Vanskelig å montere klima selv å få dette tett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være vanskeligere å få tett når man gjør det selv enn om de gjør det på Autoutrustning på Alnabru :confused: har man alle delene skal det jo ikke være noe problem å montere det over fra en bil til en annen.

Og til trådstarter, du har PM;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være vanskeligere å få tett når man gjør det selv enn om de gjør det på Autoutrustning på Alnabru :confused: har man alle delene skal det jo ikke være noe problem å montere det over fra en bil til en annen.

Og til trådstarter, du har PM;)

 

Hei.jeg har bygd om til climatronic på min 100 2.8.det var mye jobb,men det er ikke vansklig å få det tett,det er bare å bruke nye o-ringer.jeg tokk alle delene fra en A6 inkl.ledningsnettet.du må også skjære ett stort hull i torpedoveggen til fordamperen.Husk også dreneringen til fordamperen,så slipper du å få vann inn i bilen.Det er deilig når jobben er gjort,mitt har virket knirkefritt i tre år nå.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjel mellom klima og aircond? :rolleye:

Om du har A/C så har du en bryter som aktiverer A/C-pumpa og gir deg kaldluft.

 

Har du klima, så sitter det sensorer i bilen som justerer varm/kald-luft til å gi ønsket tempratur i kupeen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.