#1 Skrevet September 23, 2005 Har noen gjort det før? Vil ettermontere klima eller aircond. på min Audi 100 2.8V6. Er det forskjel mellom klima og aircond? Fant en del info på den webside: http://www.waeco.de/de/produkte/fahrzeugklimaanlagen_fuer_ihr_auto.php Daten zum Fahrzeug Daten zur Klimaanlage Fahrzeug-Fabrikat / Modell Audi A6 (C4) 2.8 (AAH) Artikelnummer: 1AU09015E Leistung (KW/PS): 128 / 174 Gültig ab: 2001-03-15 Antrieb: Allradantrieb Einbaugruppe: 5 Ausstattung: Benzin,Servolenkung Preis* ohne Einbau: 1314.99 Erstzulassung: 01.09.1994 Preis* incl. Einbau: 1854.99 IN, für Fahrzeuge bis Modelljahr 1997, ab Fahrgestellnr. 20.001, für Fahrzeuge bis Fahrgestellnr. 20.000 Keilriemen 6PK x 1905 (078 903 137 AJ) gesondert ordern Er det alt jeg trenger, eller...? Er det noen som har en 2.8V6 med klima på plass? Det kunne vært fint å se på den litt nærmere. (bilder ...) Vil lage en luksus bil med skummel motor! Takker på forhånd ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2005 ville tro det var enklere å kjøpe min A6...den har klima orginalt.... det er vel teoretisk mulig å etter montere A/C, men komplett klima er i overkant tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2005 Det er litt gøy å bygge den selv, synes jeg! Neste kjøp blir 4.2V8 biturbo ++++ ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2005 Autoutrustning på Alnabru gjør dette for ca. 30000kr med alle deler. Vanskelig å montere klima selv å få dette tett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2005 Hvorfor skulle det være vanskeligere å få tett når man gjør det selv enn om de gjør det på Autoutrustning på Alnabru har man alle delene skal det jo ikke være noe problem å montere det over fra en bil til en annen. Og til trådstarter, du har PM;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2005 Hvorfor skulle det være vanskeligere å få tett når man gjør det selv enn om de gjør det på Autoutrustning på Alnabru har man alle delene skal det jo ikke være noe problem å montere det over fra en bil til en annen.Og til trådstarter, du har PM;) Hei.jeg har bygd om til climatronic på min 100 2.8.det var mye jobb,men det er ikke vansklig å få det tett,det er bare å bruke nye o-ringer.jeg tokk alle delene fra en A6 inkl.ledningsnettet.du må også skjære ett stort hull i torpedoveggen til fordamperen.Husk også dreneringen til fordamperen,så slipper du å få vann inn i bilen.Det er deilig når jobben er gjort,mitt har virket knirkefritt i tre år nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2005 Er det forskjel mellom klima og aircond? Om du har A/C så har du en bryter som aktiverer A/C-pumpa og gir deg kaldluft. Har du klima, så sitter det sensorer i bilen som justerer varm/kald-luft til å gi ønsket tempratur i kupeen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...