Hvordan få ut instrumentene?

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg ut de tre intrumentene nede ved girspaken på en Audi Cab 2,3E -92 mod? Må skifte lyspærer....

Går det an å skifte lyset inne i bryterene til vinduene? mangler lys i et par av dem.... og hvordan får jeg til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra ut knappene til viftestyringa, skru ut de to skruene som holder frontplata fast i innmaten. Da skal du i nedre hjørner se to skruer som du løsner for å få av den lille leppa som ligger i overkant av ekstrainstrumentene.

Jeg innbiller med at ekstrainstrumentpakken bare er klipset på plass, så du kan bare dra den rett bak. Men jeg er litt usikker for det er ei stund siden jeg pilla på en sånn sak.

Lyset i vindusheisbryteren er i form at en rød led. Du må demontere bryteren, pille ut den gamle led'en og lodde inn en ny. Det er litt arbeid, men ikke spesielt vanskelig hvis du greier å manøvrere en loddebolt. Anbefaler 3mm røde leds fra elfa med innebygd 12v motstand (12,5 mcd lysstyrke), har brukt det i alle mine vindusheusbryterfikser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, har skrudd litt på det.. Har kommet så langt at jeg har fjernet den "lippa" som ligger der, men instrumentene sitter av en eller annen grunn LITT for fast til at jeg har lyst å bryte liksom....vil ikke ødelegge noen evetuelle fester som den henger på.....

Joda, loddebolt har jeg nokk brukt før ja.. :) Er en Ræzer på det:)

men, korsen få ut bryterpanelet? så det var 2 hull på undersiden...

Stakk et skrujern oppi, men traff ingenting oppi der.. føltes ut som den gikk rett inn i bryterpanelet...?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka litt med bibelen:

Tilleggsinstrumentene sitter festet med to skruer i bakkant. Dvs at du må ut med midtkonsollen. Dvs ut med hele greia rundt håndbrekket først, så ut med den andre delen. Det blir nok litt arbeid, men det er ikke så alt for mange skruene som skal opp. Et par under askebegeret i midtkonsollen, en bak plastdekselet i forkant av håndbrekket og girbelgopplegget.

EDIT: under her er en ukvalifisert gjetning:

Hvis dørhåndtakene dine er som jeg tror er det en 4mm unbracoskru i hullet under der, stikk oppi og skru litt. Så drar du håndtaket opp og ut. Bare pass på at du ikke runder skruen, stikk unbraconøkkelen godt oppi. Har rundet slike før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay... thanks.. :) skal prøve dette... :) fy faen, mye arbeid for å skifte noen lyspærer asså... heh...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.