Anbefalte innlegg

Hvordan er det me åpent filter på tdi golf 4. Har det noe å si om det monteres åpentfilter på på tdi i forhold til bensin motorer. Begge har jo luftmengde måler.

 

Står i kn innsatsfilter no, men lurter på om det går an å sette inn åpent uten store problemer.

Skal skifte uannsett så bare lurte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok helt fint vil jeg tro. Montering er lett, Husk bare at luftmengdemåleren ikke tåler så mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en negativ ting som du har på diesel er at det ikke finnes noe gass-spjeld på dem, og det medfører at du får et hinnsides bråk uansett turtall

 

jeg prøvde det på en tdi jeg hadde tidligere, men monterte orginal filterboks samme dagen igjen.......ble hodegal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle bytte fra originalt, fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke måtte sette inn åpent filter. Pga luftmengdemåleren ikke ville tåle det. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg skulle bytte fra originalt, fikk jeg klar beskjed om at jeg ikke måtte sette inn åpent filter. Pga luftmengdemåleren ikke ville tåle det. : vinke :

 

 

jeg kjøte med åpent filter på min passat TDI og hadde grom lyd også. vel og merke så var det med et konfilter og det tok ikke knekken på LMM grunnet av det filter var i skum og ikke brukte olje. men, skal jeg anbefalle deg noe så er det å bruke innsats filter evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en negativ ting som du har på diesel er at det ikke finnes noe gass-spjeld på dem, og det medfører at du får et hinnsides bråk uansett turtall

 

jeg prøvde det på en tdi jeg hadde tidligere, men monterte orginal filterboks samme dagen igjen.......ble hodegal

Jeg kan ikke si at det er noe forskjell på om det er diesel eller bensin, ikke på de bilene jeg har hatt iallefall. Virker veldig likt.

 

Det med luftmengdemåler kan variere veldig, etter produsent. feks pierburg målerene er mye bedre enn bosch sine feks. Men når du har olja filtret, så er det jo en fordel at det har fått tørka godt inn i filtret før du setter i gang å kjøre. Blir dette gjort ordentlig, er det ikke noe problem. men det er min erfaring iallefall. Er en fordel om det får stå en del timer, gjerne over natta, og på et varmt sted, som feks baderomsgulvet (dvs med varmekabler ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en negativ ting som du har på diesel er at det ikke finnes noe gass-spjeld på dem, og det medfører at du får et hinnsides bråk uansett turtall

 

Blir det mye bråk gidder jeg ikke, En kammerat har åpenfilter på en 1,9 D å det bråker litt for mye. Mer som en lastebil:( Blir det like mye til meg å da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det like mye til meg å da??

 

Tja.. mer som traktor syns jeg. :) Effekten av KN-filter skal snart dokumenteres. :D Skal legge ut info her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

traktor kanskje ja, en gammel en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med åpent Green-filter i et år med TDI-Golfen jeg hadde,og var ikke plaget med mye bråk eller LMM-problemer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.