#1 Skrevet September 23, 2005 Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre?? Har en 90 mod. 16v som er kjørt rimelig langt(263000) og begynner å bli sliten. Bør jeg overhale denne, eller bytte til en 2L 16v. Har lyst på mer effekt også, og da er vel ikke akkurat en motor som har gått så mye det beste utgangspunket. Andre ideer og forslag mottas med takk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2005 Det er både mere lettvint og muligens billigere å bytte motoren enn å overhale den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2005 Det er både mere lettvint og muligens billigere å bytte motoren enn å overhale den. ......så lenge du finner en bra en............ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2005 Hvis du går opp fra 1,8 til 2 liter så har du jo mer å ta fra, er ikke sikkert det hjelper så veldig mye egentlig, men 1,8 har vel 136 / 139 hester og 2literen har 150 elns.. Det er vel ikke lik sprut osv på disse bilene tror jeg, og jeg har hørt at 1,8 har større ventiler enn 2literen (Hvertfall på 8v motorene) Folk snakker om å kjøre 2 liter blokk og 1,8v topp pga ventilstørrelsen.. Det er sikkert noen andre her som kan mer om detta enn meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...