Skifte varmeregister på Golf3(VR6)

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette før? Hvor mye må jeg demontere for å få skifte det?

Trenger hjelp fort! Takk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det før, og ALT må demonteres..... Bare å bite i det sure eplet :)

OBS, enkelte plast kanaler sitter skrudd i fra motorrommet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offf..:( jeje.. Dritt! Brukte du lang tid?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok det over 2 kvelder jeg, tilsammen ca.5 timer tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd ut alle skruene til dashen(tror jeg) inne i bilen, men så sitter det fast fra motorrommet, føles d som.. :D Hadde vært kjekt å vite hvilken skruer jeg skal ta, for å ikke løsne unødvendige ting..

 

(Amatør..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter også fast i noen klips, ned mot ruta, er bare å røske til om du har løsnet alt det andre.... :)

 

Blir ganske mange skruer etter hvert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter også et par skruer bak varmedekselet på torpedoveggen som må løsnes... (Ja jeg gjorde også drittjobben på bilen til min far i påsken)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jess, takk for hjelpa gutter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, kommer en ting til.. Hvordan kobler jeg fra airbagen på førersiden? Den kan ikke utløses ved at jeg trekker ut ledningen??:D Og Samme på rattet, der er en liten ledning som kan plugges av.. Er d bare å rykke? Ingenting kan utløses?? Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, kommer en ting til.. Hvordan kobler jeg fra airbagen på førersiden? Den kan ikke utløses ved at jeg trekker ut ledningen??:D Og Samme på rattet, der er en liten ledning som kan plugges av.. Er d bare å rykke? Ingenting kan utløses?? Hehe..

Koble av batteriet (minus først, så pluss) så kan du trekke ut kontaktene på airbagene uten noe fare.

 

Anbefaler å ikke koble til batteriet før du har koblet airbagene inn igjen eller så vil du få feilmelding på airbagenheten.

 

Før du kobler til airbagene bør du ta i bilen (jorde deg til bilen) så du ikke overfører statisk elektrisitet.

Tilkobling av batteri skjer ved å koble til pluss først så minus, i tillegg bør du redusere strømforbruket før du tilkobler minuspolen (dvs. skru ned kupevifte, lys og andre forbrukere som kan komme på i det den får spenning) for å forminske faren for gnist

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.