Anbefalte innlegg

Merket sist helg antydning til vann på gulvet på min golf 2. Tok ut seter på passasjersiden i dag og fikk tatt opp deler av gulvtrekket. Vann over alt både framme å bak. Hvor kommer dette fra? Finner ikke helt ut hvor det kommer fra. Bilen har ikke takluke.....

 

Takker for hjelp!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hullene (forseglet med propper) som ligger helt bak på gulvet er gått opp i limingen og defekte. Kan det være disse som slipper inn vann? Det har jo vært ganske vått i det siste.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke inn via dørtrekket ditt da? Sjekk om det er fuktig der og,og om plastfolien som ligger innafor der er hel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastfolien er løs rundt kantene nede ja... Er vel lett for at det kan komme inn vann da...!? Selges det ny plastfolie eller må jeg lage nytt selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det selges folie til dørene, men det går helt fint å lage selv også. Bare pass på at det blir ordentlig tett. Sjekk også dreneringene i vannkassa (under vindusviskerne) Her er det et firkanta hull på hver side helt ut mot skjermene. Disse skal være åpne, men tettes fort av løv etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du allerede har plukket bilen litt ifra så kan du jo ta en lekkasje test med høytrykksspyler eller med hage slange.Vær gjerne to på jobben ,en inni bilen med lommelykt og en utvendig med vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastfolien er løs rundt kantene nede ja... Er vel lett for at det kan komme inn vann da...!? Selges det ny plastfolie eller må jeg lage nytt selv?

 

 

bruk en solid plast og skjær til denne så den passer mot døra og fest denne med silikon som du legger på døra funker fint og blir tett

gjorde dette på gamle mk2 jeg hadde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Har tatt av dørtrek nå. Va litt fukt på disse, så de står til tørk. Fant ett gammelt papir nedi dreneringen ved vannkassa.... merkli... 2 feil av to muligheter som er blitt nevnt her.... ikke værst

 

Men de to hulla bak i gulvet og to framme har en propp. Ingen av disse ser bra ut. Får skifte disse også. Bør bli tett dette her.....!!!!!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk silikon i bil! bruk karosseri kitt.

Jeg festeiti mitten av døren på utsiden, og lar denne ligge inn mot bunnen.. Dette tar det meste av vannet, men du må ha en plast over hele døren etterpå.

 

Det kan også være rust i underkant av frontruten, dersom det kommer vann på passasjersiden finner du oså vann i hanskerom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.