#1 Skrevet September 25, 2005 Går ut ifra at det eksisterer en par eiere her på forumet.... Hvordan er driftsikkerheten på disse bilene ?? Må dere på verksted en gang i måneden?? Eller fungerer den som en vanlig 80 med 2,3 sugemotor, bare at delene er litt dyrere da selvsagt! Sett bort fra turbo/luftmengede måler og bremser så er det vel ikke værre enn en Standard Audi 80 ?? Eller ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2005 Forskjellen fra en 80 2.3 til en rs2 er rimelig stor ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2005 Går ut ifra at det eksisterer en par eiere her på forumet.... Hvordan er driftsikkerheten på disse bilene ?? Må dere på verksted en gang i måneden?? Eller fungerer den som en vanlig 80 med 2,3 sugemotor, bare at delene er litt dyrere da selvsagt! Sett bort fra turbo/luftmengede måler og bremser så er det vel ikke værre enn en Standard Audi 80 ?? Eller ?? Finner du et eksemplar som ikke er i hellkjørt og som er bra, er det ikke noe problem biler, men vanlige slite deler koster noe mer en en vanleg 2.3. Bruker ikke min hver dag/uke, men har aldrig hatt noen andre problemer en slite deler på dei 6 åra jeg har hatt den, (men den er ikke kjørt så langt 77 000 km nå, så har vel kun kjørt 35 000 km på dei åra ). Fikset netopp opp en annen RS 2 som ble ferdig i sommer, bilen hadde stått i noen år men stort sett alt av elektro... /mekanisk virket fint etter oppstart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2005 Forskjellen fra en 80 2.3 til en rs2 er rimelig stor ja.... Vet at forskjellen er stor på bilene ja, men er driftsikkerheten så mye dårligere på en original RS2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2005 Finner du et eksemplar som ikke er i hellkjørt og som er bra, er det ikke noe problem biler, men vanlige slite deler koster noe mer en en vanleg 2.3. Bruker ikke min hver dag/uke, men har aldrig hatt noen andre problemer en slite deler på dei 6 åra jeg har hatt den, (men den er ikke kjørt så langt 77 000 km nå, så har vel kun kjørt 35 000 km på dei åra ). Fikset netopp opp en annen RS 2 som ble ferdig i sommer, bilen hadde stått i noen år men stort sett alt av elektro... /mekanisk virket fint etter oppstart Høres ut som du vet hva du snakker om. :-) Hva bør jeg sjekke, Hva er vanlig problem, og koster mye, utenom bremser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2005 Mange av de bilene har vært utsatt for jalla-trim med slanger på kryss og tvert, manuell ladetrykksjustering og masse tukling av folk som enten ikke har peiling, skal ha alt billigst mulig eller en kombinasjon. Det er dømt til å gå galt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2005 Vet at forskjellen er stor på bilene ja, men er driftsikkerheten så myedårligere på en original RS2? Jeg tror ikke driftsikkerheten er noe dårligere på en orginal rs2 enn en orginal 80q med femmer nei.. 5er motorene tåler voldsomt mye og med litt stell og omsorg kan de gå veldig langt uten problemer. med trim så blir nok saken en ganske annen, men det er jo ganske opplagt, man må regne med å skru litt oftere på en trimmet bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2005 Høres ut som du vet hva du snakker om. :-)Hva bør jeg sjekke, Hva er vanlig problem, og koster mye, utenom bremser? Sjekke bremser som du sier, også drivledd/mansjetter og foringer i drivverk/traverser (ikke det dyresete men blir penger av det, dersom alt er dårleg) Listene nede på dørene ruster ofte innenfra, disse er dyre (komplett ca 8000 kr + lakk for hele bilen), sjekk også fanger frame og bak for sprekker. bruk litt tid til å lete og se på flere biler, så er det letter å samenligne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2005 Min er en slik som har litt lite vedlikehold. Har skiftet bremser rundt hele nå. Svir i lommeboka men bremser må man ha. Ellers har jeg røket en drivaksel og ett endeledd. Motoren har jeg aldri hatt noe tull med i vinter stor den flere ganger i en uke i -20 grader og likevel startet den på første draget. Har hatt bilen i snart 2 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...