#1 Skrevet September 25, 2005 Har noe en godt tips på hvordan jeg kan fjærne dette: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2005 Jeg rev av alle minste lister på min X-Polo 6N... Da brukte jeg lynol for å fjerne limet.. sterkt stoff så vær forsiktigt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2005 Oki. Disse lim restene er ganske tykke.... er liksom ikke bare lim virker det som 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2005 Var akkurat sånn på min Polo også... følte 10% av listene satt igjen... Funket fint med lynol.. Det jeg fikk anbefalt av min lakk mann også.... Ble helt perfekt resultat... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2005 Aceton kan også funke. Vil tro det løser opp det meste av limet, husk friskluftsmaske Tror ikke det tar lakken, men granterer deg ingenting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2005 Aceton kan også funke. Vil tro det løser opp det meste av limet, husk friskluftsmaske Tror ikke det tar lakken, men granterer deg ingenting... Aceton tar lakken så IKKE bruk det for mye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2005 Der det er lakk under, bruker jeg alltid Ronson lighterfluid, løser alle slike tapegreier på en snupp.. Klin på med væske, og spyl av med høyttrykk eller noe. Husk å polere godt etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2005 3m sitrusrens, dødsbra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2005 styr unna både LYNOL og ACETON! ville ikke hatt dette i nærheten av billakken engang! Det du gjør er å kjøpe deg en sprayboks med SitrusRens, endten 3M eller annet merke, spray dette over limen, og la det virke i 5-6minutt, så kan du lett skrape det av med en myk plastskrape eller tørke av flere ganger med papir, anbefaler deg å polere opp området igjen etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2005 styr unna både LYNOL og ACETON! ville ikke hatt dette i nærheten av billakken engang! Det du gjør er å kjøpe deg en sprayboks med SitrusRens, endten 3M eller annet merke, spray dette over limen, og la det virke i 5-6minutt, så kan du lett skrape det av med en myk plastskrape eller tørke av flere ganger med papir, anbefaler deg å polere opp området igjen etterpå. Da tror jeg du blir sjokket når du finner ut hva mangen lakk firma bruker på bilen når de skal fjerne diverse "rester".... Jeg brukte litt unna en liter på å fjerne alt på bilen min å resultatet ble 100%... Har du prøvd lynol på en bil å fått et dårlig resultat kanskje ? (nysjerrig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2005 Da tror jeg du blir sjokket når du finner ut hva mangen lakk firma bruker på bilen når de skal fjerne diverse "rester"....Jeg brukte litt unna en liter på å fjerne alt på bilen min å resultatet ble 100%... Har du prøvd lynol på en bil å fått et dårlig resultat kanskje ? (nysjerrig) Ble litt sent i går, og mange øl innabords, men uansett, dro nok lynolen under feil kam. Men Acetonen ville jeg styrt langt unna, for den er veldig sterk, ellers ville jeg holdt meg unna Rødsprit (dårlig erfaring) men uansett, disse stoffene tar ikke limen like bra som sitrusrensen som løser opp limen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2005 Ble litt sent i går, og mange øl innabords, men uansett, dro nok lynolen under feil kam. Men Acetonen ville jeg styrt langt unna, for den er veldig sterk, ellers ville jeg holdt meg unna Rødsprit (dårlig erfaring) men uansett, disse stoffene tar ikke limen like bra som sitrusrensen som løser opp limen! hehe ok... bare lurte jeg siden jeg fikk tipset om lynol av en veldig flink lakk mann.... resultatet ble konge.. har også hørt at sitrus rens funker bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2005 3m sitrusrens, dødsbra! denne funker bra ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2005 Men disse lim resten virker mer som kitt... de er stein harde og jeg får det ikke av med varmepistol engang... ser ut som eneste ut vei er å pusse ned og lakke dørene på nyttt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 25, 2005 ten tvil.. Bruk sitrus spray. Brukte dette selv for å få bort Drygolin olje maling fra TT´n til dama og Golf´n min. Funker som F. Men som flere sier her.. Hold aceton å slikt borte fra lakken. Det tæææærer. Har egen erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 25, 2005 Men disse lim resten virker mer som kitt... de er stein harde og jeg får det ikke av med varmepistol engang... ser ut som eneste ut vei er å pusse ned og lakke dørene på nyttt er listene limt med Sikaflex?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 25, 2005 Prøvde litt med sitrus rens...sånn swix sak som egentlig er til å fjerne klister fra ski. Men det funket ikke i det hele tatt. limet/kittet er 3mm tykt og stein hard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 25, 2005 er listene limt med Sikaflex?? det er nok det det er.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 25, 2005 det er nok det det er.... Skal vedde på du ikkje har prøvd lynol..... Mine var også steinharde å jeg angret så en hund når jeg stod der med 4 dører fulle i det seige stoffet... Gnikket ca 1t så var alt vekke... Men for all del.. Kan jo bare hende jeg hadde flaks med lynol.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 26, 2005 Jeg har hørt at det skal hjelpe å bruke kondensfjerner til å ta bort lim-rester. Ikke sikker på om det virker og heller ikke sikker på hvordan lakken reagerer, men prøv om du tør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...