#1 Skrevet September 25, 2005 Audi coupe 20V q. var i kontakt med en fyr som skulle selge bilen sin her en dag, var selfølgelig noen feil... Hva kan være feil når vifta på varmeapparatet kun virker på første, og fjerde hakk? Har lest litt her inne på forumet, kan det være det som kalles formotstanden? Og hvor ligger den? jobb å bytte osv:) Bilen har IKKE air condition. Ellers er det en feil med ABS, og Differensialsperra, selger sa at det kun var en bryter som var defekt, etter at han hadde snakket med et verksted. Vet bare at sperra ikke slår inn. Glemte å spørre mer om ABS Er det egentlig mulig at bryteren går istykker? Det høres jo ganske logisk ut, ettersom når diff.sperra aktiveres, skal ABS koble ut.. Vet at dette kansje ble litt lite grunnlag for dere men... kansje noen har tips/erfaringer Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2005 Kan nesten si med 100% sikkerhet at dette er formotstanden sin feil. Koster mellom 600 og 800 på Møller TROR JEG.. Og 50,- på høggern To skruer for å få ned hanskerommet, en skrue for å løsne formotstanden, så er det bare å dra den rett ut. Tar ikke mange minuttene. Hvis ABS-pæra lyser konstant, kan det vel fort være en sensor som ikke har det helt bra.. Og diff'en er jo vakumstyrt så kan jo være bryteren som du sier, eller en slange som har gått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2005 Er det egentlig mulig at bryteren går istykker? Det høres jo ganske logisk ut, ettersom når diff.sperra aktiveres, skal ABS koble ut.. Stiller meg bare spørsmål med teorien din. ABS skal vel fungere selv om man kjører med sperre??? Den ene er jo for framdrift og den andre for å stoppe bilen. Begger blir vel slått av/på elektronisk ved ca 45 km/t(?) og har vel egentlig ingenting med hverandre å gjøre? Når man bruker diff-bryteren (er vel glatt på veien da?) er vel også da man trenger ABS (bremser bedre på glatt vei?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2005 Abs skrur seg av når man setter på sperra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2005 Abs skrur seg av når man setter på sperra ok, bare min logikk som svikter i dag (søndags morning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2005 Kan være ening med logikken din, men alt trenger ikke være logisk når man snakker om vag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2005 Sperra kan jo bare brukes under 25kmt i orginal stand uansett.. Og under den hastigheten er vel ikke ABS-systemet så veldig aktivt uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2005 Stiller meg bare spørsmål med teorien din. ABS skal vel fungere selv om man kjører med sperre??? Den ene er jo for framdrift og den andre for å stoppe bilen. Begger blir vel slått av/på elektronisk ved ca 45 km/t(?) og har vel egentlig ingenting med hverandre å gjøre? Når man bruker diff-bryteren (er vel glatt på veien da?) er vel også da man trenger ABS (bremser bedre på glatt vei?) Litt OT: ABS gjør vel ikke at man bremser bedre på glatt vei?? Er enklere å styre mens man bremser, men bremselengden blir ikke kortere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2005 Det at sperra ikke slår inn kan være en brent motstand inne i bryteren. Skru den opp og sjekk, det tar ikke lange stunden. Har vært borti det før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2005 Formotstanden koster kr 323,- inkl mva og 15% klubbrabatt hos Møller. Og ja, jeg vil også tippe det er den som er feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2005 Slenger meg med på tråden her, har ikke klart å finne intervall på vindusviskerne til 90'n min. Hvor har Audi gjemt unna den funksjonen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2005 Slenger meg med på tråden her, har ikke klart å finne intervall på vindusviskerne til 90'n min. Hvor har Audi gjemt unna den funksjonen??? På min så er intervall et hakk oppover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 26, 2005 kan jo være at spærra har delvis rusta fast....eventuelt som nevnt tidligere at en vakumslange har glidd av.....abs`en kan være en føler som tuller litt ja..har du prøvd om abs fungerer? har jo hent tidligere at det kan være små el feil som henger sammen kenneth uten intervall..... det samme på min også 90mod 90....ett hakk opp...=intervall! ett trykk ned =en enkel visk på 200 var det ikke noen intervall....pga noe tull med bryteren(utslitt) kan være det samme hos deg? ny bryter skall ikke sette deg tilbake mange kronene....eventuelt brukt mvh B e s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 26, 2005 Trekker jeg den mot meg, spyler og viskeren går et par ganger, passelig normalt. Ett hakk opp = går jevnt i passelig hastighet, ett hakk til oppover, går fortsatt like jevnt med samme hastighet. wtf mate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 26, 2005 Da jeg kjøpte min 200TQ 20V for et par mnd siden var det mange brytere som ikke fungerte, bla. ABS utkobling. Jeg tok alle ut, renset dem og hadde på kontaktfett kjøpt på ELFA. Alt ble i skjønneste orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 26, 2005 Kan nesten si med 100% sikkerhet at dette er formotstanden sin feil. Koster mellom 600 og 800 på Møller TROR JEG.. Og 50,- på høggern To skruer for å få ned hanskerommet, en skrue for å løsne formotstanden, så er det bare å dra den rett ut. Tar ikke mange minuttene. Hvis ABS-pæra lyser konstant, kan det vel fort være en sensor som ikke har det helt bra.. Og diff'en er jo vakumstyrt så kan jo være bryteren som du sier, eller en slange som har gått. Det som er feil er: Abs virker den:) MEN, når han kobler inn diffen, er ikke alltid ABS utkoblet, dvs lampa lyser ikke selv om sperra er aktiv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 23, 2005 Kan nesten si med 100% sikkerhet at dette er formotstanden sin feil. Koster mellom 600 og 800 på Møller TROR JEG.. Og 50,- på høggern To skruer for å få ned hanskerommet, en skrue for å løsne formotstanden, så er det bare å dra den rett ut. Tar ikke mange minuttene. Så den sitter på selve vifta da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 23, 2005 Så den sitter på selve vifta da eller? Sitter nok rett ved siden av. I mitt tilfelle når vifta funka berre på nokon av 1 og 4, var det faktisk vifta som hadde tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 23, 2005 Sitter nok rett ved siden av. I mitt tilfelle når vifta funka berre på nokon av 1 og 4, var det faktisk vifta som hadde tatt kvelden. Og den er det sikkert vanskelig/mye arbeid i å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 23, 2005 Og den er det sikkert vanskelig/mye arbeid i å bytte? Det har eg dessverre ingen erfaring med. Min sin bil var snakk om en Typ81. Men prøv resistoren (motstanden) først. Er som regel den i 9x% av tilfella 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 23, 2005 Så den sitter på selve vifta da eller? Formotstanden sitter rett over selve vifta. Åpne/ta ned hanskerommet så kommer du til. Ikke no problem å plukke ned vifta derifra heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 23, 2005 Formotstanden sitter rett over selve vifta. Åpne/ta ned hanskerommet så kommer du til. Ikke no problem å plukke ned vifta derifra heller. Thanks gutter... PS: var ABS bryteren. OG diffsperreknappen min som var defekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 23, 2005 Trekker jeg den mot meg, spyler og viskeren går et par ganger, passelig normalt. Ett hakk opp = går jevnt i passelig hastighet, ett hakk til oppover, går fortsatt like jevnt med samme hastighet. wtf mate? Sannsynligvis intervall-releet ditt som er ødelagt. Ta releet fra en av de andre prosjekt-bilene dine og bytt ut, så er det ikke umulig at det virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 7, 2005 fikk du fiksa vifta!? har samme jævla problem!!! å d e eukontroll på mandan... å etter deinn ska æ kjør my så skoilla fixa vifta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 7, 2005 fikk du fiksa vifta!? har samme jævla problem!!! å d e eukontroll på mandan... å etter deinn ska æ kjør my så skoilla fixa vifta.. Jess... d va formotstanden... ga 120 spenn for ein på huggern:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...