#1 Skrevet September 25, 2005 Jeg har noe feil på mine abs sensorer, og skulle derfor ha koblet ut denne permanent. Er nemlig farlig å gjøre med ABS aktivert, og glemmer rett som det er å skru den av. Sikringen dekker mer enn bare abs'n. Noen som har noen tips? Bilen er den Audi 90q 88 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2005 på kjøreskole biler så har de jo en bryter på bila som kobler ut abs'n etter eget ønske.. så skal vel ikke være så vanskelig når man finner de riktige ledningene å klippe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2005 Relèet til abs'en mener jeg sitter under rattet på de bilene der, på min sto det en sikring rett i relèet som jeg kunne ta ut for å deaktivere abs'en! evt. så kan du jo fjerne hele relèet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2005 På biler med ABS er det normalt nivågiver på beholderen for bremsevæske. Hvis denne kobles fra, klippes, monteres bryter o.l. så kan man skru ABS'en av og på. ABS'en kobles normalt ut ved lite bremsevæske for å ikke tørrkjøre ABS enheten ved eventuelt bremselekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2005 finnes vel egen sikring også. Mener å huske at hvis bilen er utstyrt med ABS er det ikke tilatt å deaktivere denne, hvis ikke egen orginal bryter er montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2005 Må vel gå an å montere en 'vippbryter' på samme kursen som den orginale ABS-bryteren står på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2005 Noen S2'er har vel denne bryteren for å deaktivere ABS På min er det samme kursen/sikringen på diffsperre og ABS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2005 Nappet ut sikringen jeg. så får den finne plassen tilbake igjen når jeg for somlet meg til å fikse abs'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2005 Nappet ut sikringen jeg. så får den finne plassen tilbake igjen når jeg for somlet meg til å fikse abs'n like greit å kaste sikringen først som sist da, så slipper den å ligge å ta opp plass :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2005 På grunn av rote i hallen har den fått en plass i askebegeret så lenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2005 har samme problem med absen. Tok ut releet foran jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...