Anbefalte innlegg

Når jeg er ute og kjører med vinduene igjen, så er det ikke noe eksos lukt eller noe. alt er normalt. men når jeg sveiver ned et vindu eller åpner takluken så kommer det en skikkelig eksos lukt i bilen... Noen tips. Eksosen virker helt tett og fin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må i hvertfall komme fra motorrom, vil jeg påstå.

Ta en titt i motorrommet ditt å se/føl om det er noen lekkasjer i sjøtene eller fra grenrøret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på en passat for en tid tilbake.

Sansynligvis 1 av 2 ting...:)

Enten er bagasjeromspakkningen din dårlig.

Eller så er "lufte-lukene" i siderommet i bagasjerommet kommet løs, evt at den gummi "flip-flop" greiene som henger på dem er ødelagt. Viss dette ikke er tilstede vil bilen suge inn eksos, og problemet blir verre om du åpner opp vinduet. Om du kjører med vindu igjen og varmeapparat-viften på vil det sansynligvis holde seg ute da du skaper overtrykk....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt byttet gir kassa, og hadde da ut downpipen... Smurte da på monteringspasta og sjekket alt 3 ganger. var ikke noe antydning til å komme noe, ville også tro at jeg ville hørt det hvis det var eksos lekk i motorrommet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så er "lufte-lukene" i siderommet i bagasjerommet kommet løs, evt at den gummi "flip-flop" greiene som henger på dem er ødelagt. Viss dette ikke er tilstede vil bilen suge inn eksos, og problemet blir verre om du åpner opp vinduet. Om du kjører med vindu igjen og varmeapparat-viften på vil det sansynligvis holde seg ute da du skaper overtrykk....:)

Hehe, tror jeg setter pengene mine på dette isteden for det jeg foreslo ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkuratt sånn det er... Tusen takk. Hvor sitter denne bagsjeromspakkningen da... Hvilken tenker du på? Skjønner jeg alt dette når jeg ser bak i bagasje rommet eller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis det er slike "flaps" som jeg har sett på en del biler, så pleier dem å være bak bakfangeren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningen er den som ligger rundt bagasjerommet, den som luken går mot.

De andre greiene finner du ute i sidene (bak teppet) på hver side....små firkantede platbokser med noe gummi greier på.

Om du ikke finner de så kan jeg alltids ta et bilde av det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningen er den som ligger rundt bagasjerommet, den som luken går mot.

De andre greiene finner du ute i sidene (bak teppet) på hver side....små firkantede platbokser med noe gummi greier på.

Om du ikke finner de så kan jeg alltids ta et bilde av det....

Pakningen ser hel og fin ut... men skjønner ikke helt hvilke bokse du tenker på... ta gjerne bilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal ta å gjøre det i morgen, minn meg på det om jeg glemmer det, men når du ser inn i bagasjerommet må du fjerne "teppet" på siden, "boksene" er gjemt ute i hulrommet i hjulbuen, om du har "sidelommer" så må du ta de ut og så fjerne teppet, da skal du se dem nokså lett.

Går ut fra det er slike på din bil også, på passat sedan er det i allefal......mulig det er forskjeller.....men som sagt skal ta et bilde jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde et forsøk på å ta et bilde her, er den svarte boksen du ser litt av jeg snakker om, det ligger en på hver side av bilen.

boksbagasjerom.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.