#1 Skrevet September 25, 2005 Noen som kan bekrefte rådelengde på 2,5'n? (155mm)? Snakket med Javad hos 034efi, han mente jeg kunne bruke 144mm selv med 95,5 i slag sammen med tilpassede stempler. Høres snålt ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2005 Noen som kan bekrefte rådelengde på 2,5'n? (155mm)? Snakket med Javad hos 034efi, han mente jeg kunne bruke 144mm selv med 95,5 i slag sammen med tilpassede stempler. Høres snålt ut! Kjærsten min kjørte på 144mm råder på den gamle 2,5l motoren med 95,5mm råder på aan blokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2005 Noen som kan bekrefte rådelengde på 2,5'n? (155mm)? Snakket med Javad hos 034efi, han mente jeg kunne bruke 144mm selv med 95,5 i slag sammen med tilpassede stempler. Høres snålt ut! Med std. kryssbolthøyde på stemplene vil ~155mm stemme. Bruker du spesielle stempel slik som Jonus har med oppflyttet kryssbolt, kan du ha 159-160mm råder og med stempler med nedflyttet kryssbolt går det med 144mm. Etter min mening er vel std kryssbolthøyde og ~155mm råder å foretrekke. Unngå 144mm råder da det gir kraftigere brytningskrefter på stemplene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2005 Har tenkt akkurat det samme Roger! Med nedflyttet senter til krysspinne og kortere råde så vil det jo bli mere sideveis krefter på stempel. kreftene vil vel også påvirke stempel lengre nede og faren for at skjørtene slår i syl. vegger er jo da og større. Så Jonus har oppflyttet senter for x-pinne og da lengre råde? intressant! Har jo full mulighet for dette siden jeg skal ha både custom råder og stempler. Må ta en pling til Jonus og få litt tips!! Noen ide om hva turtall jonus kjørte på med den 2,5'n? om en ser på slag/boring forhold så er jo dette ikke spesielt gunstig for høyt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2005 Tenk på att jonus kjørte borrat ann blokk med 95,5 veiv, derfor 144 råder med oppflyttet x-bolt på stempler:=ca 2,5l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2005 Så Jonus har oppflyttet senter for x-pinne og da lengre råde? intressant! Har jo full mulighet for dette siden jeg skal ha både custom råder og stempler. Mitt kjennskap til Jonus's oppsett er bare ut ifra det Monica skrev i sitt innlegg: "Kjærsten min kjørte på 144mm råder på den gamle 2,5l motoren med 95,5mm råder(mener nok veiv ) på aan blokk" og etter som jeg har forstått er kjæresten=Jonus? Som hun sier gjaldt dette gammelmotoren som var S4 std-blokk. Har hørt rykter om at også han gikk over til "høyblokk". KRB bygde vel også en 2.5 med lavblokk vha 144mm råder og oppflyttede stempler en gang, men har nå gått over blokk med 236mm høyde istedenfor std 220mm. Ang. turtall så hørte jeg en gang snakk om sperre ved 7800, men vet ikke 100%. Selv har jeg "softcut" ved 7300 og sperre på 7500. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2005 hmmm må visst forske litt her. Selvsagt enklere om en kan bruke 144 råder siden de er lagervare. men ikke helt komfortabel med nedflytting av senter for x-pinne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2005 hmmm må visst forske litt her. Selvsagt enklere om en kan bruke 144 råder siden de er lagervare. men ikke helt komfortabel med nedflytting av senter for x-pinne. 144 råder er lagervare, men stempler med nedflyttet bolt er det ikke, så noe må bestilles uansett Bedre å bruke custom råder da. Verdi har mye fint..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 26, 2005 Hadde jo tenkt custom råder og stempler uansett , men mange av "custom" produsentene har jo std. lengder ofte som lagervare. Vurderer både Pauter og Verdi. Pauter er noe dyrere, men ikke mye. Stempler faller vel valget enten på Wiseco eller CP. må bare finne ut av rådelengden før jeg kan bestille noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 26, 2005 Hadde jo tenkt custom råder og stempler uansett , men mange av "custom" produsentene har jo std. lengder ofte som lagervare. Vurderer både Pauter og Verdi. Pauter er noe dyrere, men ikke mye. Stempler faller vel valget enten på Wiseco eller CP. må bare finne ut av rådelengden før jeg kan bestille noe. Verdi leverer i hvertfall i den lengden du ønsker. Jeg bruker Wiseco lavkomp med 22mm x-bolt. Kjøpte de av Tore Østhus her i Trondheim, men de var tatt inn av noen i Finland som hadde fått spesiallaget en del sett. Gir ca 8,5:1 i 2.5. Disse har std x-bolt høyde og jeg kjøpte derfor råder etter stemplene i stedet for stempler etter råder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 27, 2005 Der har vi det vet du Roger, handle råder ihht stempler. Føler liksom at det blir litt juks og tilpasse stemplene til rådene. Har du spec på de wiseco'ne dine? er std. dia da eller? Vurderer sterkt og bore opp til 82,5. Vet mange fraråder dette, men frister likevell. 83mm blir vel litt drøyt, blir lite gods igjen da og muligheten for fleksing er vel da god. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 27, 2005 Stemplene er produsert av Wiseco og er 81.5mm. Skulle gi 8:1 i komp i en 2.2 Følgende stod på utsiden av esken: E00998998 US PARTS - FINN AM OY AUDI PO# 0515678-AUDI COMPRESSION HT. 1.325 BORE-3.208 12022DD/003 W5590 Fikk de i tillegg belagt med varmeskjold på toppen og antifriksjonsbelegg på sidene. Har ikke sjekket holdbarheten på dette ennå. Får vente til toppen må av en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 27, 2005 Da skal jeg forske litt. Takker for info så langt! Hvordan fungerer det med 8,1 i comp.? og evt hva ladetrykk har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 29, 2005 Da skal jeg forske litt. Takker for info så langt! Hvordan fungerer det med 8,1 i comp.? og evt hva ladetrykk har du? De gir ca 8,5:1 i en 2.5, og det fungerer fint. Har kjørt med max 1,5bar i ladetrykk foreløpig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...