Anbefalte innlegg

Heisann, tok Forge innvendig motorvask på motoren min for litt siden, etter det har motoren tikka noe sykt..men det kommer og går litt..

lurte kanskje på om det var dårlig oljetrykk? går det an og få frem oljetrykket på kjørecomputeren på VW Corrado G60, evt. hvordan? slik at jeg får sjekket dette...burde vel være mulig siden det går an og få frem ladetrykket på g-laderen og andre ting?

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan bekrefte/avkrefte om det går an og få frem oljetrykket på kjørecomputeren på VW Corrado G60 '90 mod?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan bekrefte/avkrefte om det går an og få frem oljetrykket på kjørecomputeren på VW Corrado G60 '90 mod?

 

Tror ikke du kan lese olje trykk på den compen du har, men er ikke helt sikker. Har ikke sett det på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være ventilløfterene som er gode for bytting?

trodde da at det skulle tikke hele tiden, noe det ikke gjør..

høres nesten u som om det er en skrue som ligger og klirrer inni topplokket et sted, høres ikke ut som ordentlig tikking, høres mye høyere og værre ut, noen som har en ide om hva det kan være?

hvordan er det og skru opp topplokket på en corrado G60? er det køddent?

 

edit: Noen som vet hvor jeg kan få sjekka oljetrykket mitt? går det an og stikke bort til naf eller no? Litt nysgjerrig bare..

 

edit2: :P er det slikt at oljelampa skal lyse hvis oljetrykket faller eller no?

er nemlig ikke så sikker på at denne fungerer, alle lamper burde vel lyse i dasjen når tenninga er på, det gjør ikke batteri eller oljelampa..

men ladelampa vet jeg fungerer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en oljetrykksmåler på biltema, 149 spenn. ta ut oljetrykksmålern på H side av toppen og sett i målern, ikke fjern tilførselen til G-lader! Sjekk trykket om monter oljetrykksmålern igjen

 

Toppen er kurant å skru på den, men det krever at man er ekstremt nøye og vet hva man driver med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tenker oljetrykket er som det skal være hvis ikek hadde vel oljelampa lyst..

og den tikkelyden bare kommer og går..er det mulighet for at det kan ligge noe løst i topplokket et sted? som kan ligge innat noe annet, slik at det danner en tikkelyd? kommer hvertfall bare av og til, også høres det veldig ut som om det kommer fra toppen av motoren et sted, (spjeldet, topplokket, noe rundt der)..noen forslag til hva det kan være? skikklig irriterans..

 

hvor mye koster det for nye ventilløftere? er det vanskelig og bytte?

hvor mye koster det ca ferdig montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tenker oljetrykket er som det skal være hvis ikek hadde vel oljelampa lyst..

og den tikkelyden bare kommer og går..er det mulighet for at det kan ligge noe løst i topplokket et sted? som kan ligge innat noe annet, slik at det danner en tikkelyd? kommer hvertfall bare av og til, også høres det veldig ut som om det kommer fra toppen av motoren et sted, (spjeldet, topplokket, noe rundt der)..noen forslag til hva det kan være? skikklig irriterans..

 

hvor mye koster det for nye ventilløftere? er det vanskelig og bytte?

hvor mye koster det ca ferdig montert?

 

tvilsomt det ligger noe løst viss det kommer tikke lyd,

da er det mer klirre lyd som kommer,

høres ut som om du har noen slitte løftere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut denne jeg, men du vet vel dette allerede.....

olje trykk g60.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en G60, noen som har foreslått rådelagre enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en tikke lyd som kom og forsvant i ny og ne. Trodde det var rådelagrene så de ble skiftet ut. Når eg startet opp så var lyden der enda. Lyden kom stort sett bare på lave turtall. Men nok om det, det viste seg å være løs og sprukket servopumpe brakketten. Skrudde den fast igjen og vips så var lyden borte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved rådebank kommer går lyden over til en mer rumle lyd ve konstant turtall. så blir det mer lyd i det du slipper gassen (lite trykk i sylindrene)

tikking fra løfter vill vanlig vis forsvinne når en holder konstant turtall (mer oljetrykk) for å så komme tilbake når den står en liten stund på tomgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut denne jeg, men du vet vel dette allerede.....

 

hva er den til ikke til G60 iflg drivreimene som står oppførte vertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er den til ikke til G60 iflg drivreimene som står oppførte vertfall

 

Skal være til G60 den..... motorkode PG - 90 modell Corrado 1.8 G60. Noe som ikke stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut denne jeg, men du vet vel dette allerede.....

 

 

Drive belt size – alternator 9,5x950

 

Den reima blir noe vell kort og smal på en g60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss, mange innslag det hadde kommet nå da..

har nå fått tilbud på forsterkede schrick løftere 1200,- (komplett sett)..

da lurer jeg litt på hva prisen på originale er, og om det er så stor forskjell på disse?

 

Og ang det forslaget med servopumpebraketten, hvor ligger denne?

slik at jeg kunne bare sjekket denne..

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss, mange innslag det hadde kommet nå da..

har nå fått tilbud på forsterkede schrick løftere 1200,- (komplett sett)..

da lurer jeg litt på hva prisen på originale er, og om det er så stor forskjell på disse?

 

Og ang det forslaget med servopumpebraketten, hvor ligger denne?

slik at jeg kunne bare sjekket denne..

 

Mvh Fredrik

 

 

Ligger under g-laderen. Bare kjenn om den er løs og om alle skruer er tilstede, og se om det er sprekker i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, nå har ikke bilen tikka i det hele tatt på 2 dager, tenkte og bytte ventilløftere, men siden det ikke er noe antydning til tikking drøyer jeg det litt.

og takk for alle tips :)

 

Mvh fredrik helberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.