hvordan få løs bolt på veiva?20v

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvordan skal man få løs bolten på veiva? Har prøvd å låse den fast og brukt et 3m langtforlengingsrør men har bare knekt skraller. Har prøvd muttertrekker. Har prøvd å skru av endenemen for å få den av i fremkant må det hjulet av?

 

Noen som kan hjelpe før jeg blir hårløs? : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å bruke rå makt....så sant du får holdt igjen veiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slet med det samme på rs2`n i vinter da motoren skulle i deler. den satt helt jævlig.vi var 3stk som prøvde hadde et 60X40 firkant rør på hver side av en pipe røra var 2meter lange. fikk den ikke av. etter enda mere prøving med en type STOR mutter trekker. så knakk bolten :confused: endte opp med og måtte ha ny veiv. men det skal sitte bra originalt er 450nm plus locktite så du får bare prøve mere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom det er locktite på den, burde kanskje varme hjelpe. De fleste locktite løsner ved rundt 200 grader. Spørsmålet er da om det er så heldig for veiva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiva er kast uannsett får prøve litt mer, men det sitter utrolig godt, aldri vært med på at sånne bolter sitter sååå godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..aldri vært med på at sånne bolter sitter sååå godt.

 

Er Audi, vettu. Skrudd ordentlig sammen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var etter jeg prøvde med varme bolten knakk. tror du ødelegger herdinga i både bolten og veiva. sikkert derfor bolten min knakk rett av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går på med vinkelsliper :tilber:

 

Hvilken måte er best for å låse veiva mener dere? Slik at den ikke spinner rundt mener jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kara her i Ålesund har fått laget oss et verktøy av flatt-jern og en rørbit som er slipt slik at den passer inn i reimhjulet. Kanskje Børge Lynnes kan fikse et bilde til deg av den ?? Da får du iallfall låst av veiva skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går på med vinkelsliper :tilber:

 

Hvilken måte er best for å låse veiva mener dere? Slik at den ikke spinner rundt mener jeg

 

 

hvorfor er veiva bare å kaste?

Ble den ødelakt?, fått sett noe mer eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Audi, vettu. Skrudd ordentlig sammen ;)

 

Men ikke tennpluggene? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er jo at du IKKE skal bruke skraller til slikt,men en LATMANNSARM! : vinke :

+rør da kanskje.... : klø :

 

Sterk loctite skal varmes til 300' C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesialverktøy til å låse hjulet er tingen, lages på en time om man har tilgang til svets og litt rørbiter. Har liggende en jeg lagde til 2.3 10v AAR motor, mulig den passer, bare å si fra om du vil låne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke bare å kaste, men den må slipes.

 

Ja bilde av verktøy hadde vært kjempefint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesialverktøy til å låse hjulet er tingen, lages på en time om man har tilgang til svets og litt rørbiter. Har liggende en jeg lagde til 2.3 10v AAR motor, mulig den passer, bare å si fra om du vil låne.
Er vel samme reimhjulet på både AAR og AAN. Vi har iallfall brukt "vårt" verktøy på en drøss med forskjellige Audier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesialverktøy til å låse hjulet er tingen, lages på en time om man har tilgang til svets og litt rørbiter. Har liggende en jeg lagde til 2.3 10v AAR motor, mulig den passer, bare å si fra om du vil låne.

 

Skal man låse vha de tre små hullene på hjulet da? Hvis verktøyet ditt passer hadde det vært fint fint :)

evt kan jeg lage verktøy selv også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lings gjenge siden den ikke løsner da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Varme så locktite løsner :) det funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lings gjenge siden den ikke løsner da?

 

nei

 

10tegntilæreforadmin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etterlyser bilde av verktøyet som man bruker for å låse hjulet!!

 

Vil ha av veiva nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok ett solid rør og kappet av en ca 15cm lang bit. Røret må passa inn i reimhjulet samt ha stor nok innerdiameter så man får pipa inni der. Så sveiser man på noe på utsiden av røret som passer mot de indre "taggene" i reimhjulet, jeg brukte massivt firkantstål. Så må man sveise en arm på røret, borre ett hull i denne så man får skrudd den fast i blokka med en lang bolt. ett rør rundt denne bolten må man og ha for å holde hele konstruksjonen stabil. tror det ligger noen bilder på http://www.urs4.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du mente, et bilde sier mer enn tusen ord ;)

 

Evt kan jeg få låne verktøyet av deg, er det eneste jeg trenger før jeg kan sende bort blokk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan også bruke latmannsarm med skikkelig pipe, samt måke til med ei

mannevond slegge :evil: .....

 

 

 

daga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du mente, et bilde sier mer enn tusen ord ;)

 

Evt kan jeg få låne verktøyet av deg, er det eneste jeg trenger før jeg kan sende bort blokk

 

Bare å si fra det, har verktøyet liggende på jobben (helsfyr)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner, har du mulighet å finne det frem til helgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.