Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen....Dama til en kompis av meg har en 97 modell Polo 6N 1.4 16V,som har begynt å små fuske litt mildt sagt...Problemet er det at det høres ut som den ikke går på alle 4 sylindrene...Men det varierer litt opp og ned,sånn som igår skulle vi kjøre opp på verkstedet til en kompis av meg...Halveis opp til verkstedet (10min) kjøretid så gikk bilen som en kule,men etter dette begynte den å fuske igjen..Noen som vet hva problemet kan ligge henn,har byttet plugger men til ingen hjelp? Er det noen lutfmasse måler på denne motoren,eller gass spjeld potensiometer som kan ha tatt kvelden?

 

Kjempe takknemlig for svar,da dama hans nesten går amok i bilen når den begynner å fuske...

 

Takker for svar...!

 

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den reg nr Sc 83xxx ?

Såfall er det min gamle... Ville tatt å renset lmm... Jeg hadde k&n filter om sommeren... Var meningen jeg skulle gjøre dette før jeg skulle montere på k&n filteret igjen , men solgte den med orginalt filter... derfor ble det ikke....

 

husker når hun hentet bilen.. fy f..en for en frisk kjøring : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke reg nummeret i hue,men en kompis av meg som jobber som bilmekaniker sa at det ikke er lmm på denne motoren men en map måler...Noen som har noen formening om dette...Motoren er som sagt en 1.4 16V 1997 modell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den gul da ? Rs4 front.. 16" felger å diverse....

Å hun heter anette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha sjekket alle ledningene som gikk inn på fordeleren. Om disse er skikkelig i. Disse datt halveis av hos meg, da fjuska bilen noe så innst i helvete!!! (ikke sikkert det er tilfelle her, men i alle fall en tanke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann alle sammen....Dama til en kompis av meg har en 97 modell Polo 6N 1.4 16V,som har begynt å små fuske litt mildt sagt...Problemet er det at det høres ut som den ikke går på alle 4 sylindrene...Men det varierer litt opp og ned,sånn som igår skulle vi kjøre opp på verkstedet til en kompis av meg...Halveis opp til verkstedet (10min) kjøretid så gikk bilen som en kule,men etter dette begynte den å fuske igjen..Noen som vet hva problemet kan ligge henn,har byttet plugger men til ingen hjelp? Er det noen lutfmasse måler på denne motoren,eller gass spjeld potensiometer som kan ha tatt kvelden?

 

Kjempe takknemlig for svar,da dama hans nesten går amok i bilen når den begynner å fuske...

 

Takker for svar...!

 

M.V.H

Bård Christian Simonsen

 

burde også sjekke for brudd i tennkablene, kan være overslag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ching ching og tusen kroners spørsmålet ble vunnet av Erling Olsen... : smil :

Stemme at det er denne bilen ja,var litt usikker på hvordan frontfanger det satt på den...!

 

Men takk for svar så raskt,skal få tittet på bilen litt etterpå...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke reg nummeret i hue,men en kompis av meg som jobber som bilmekaniker sa at det ikke er lmm på denne motoren men en map måler...Noen som har noen formening om dette...Motoren er som sagt en 1.4 16V 1997 modell

Dersom den "jager" på tomgang og fusker så ville jeg sjekket gasspjeldet... og spesiellt dersom det er brukt "oljete" filter ala K&N da disse kan få motoren til å bli litt bajas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du no konkret hva det går ann til å få sjekket på gass spjeldet?

Takker for svar... : rock :

 

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du giddet å lagt ut bilde av hvordan den ser ut nå ?

lykke te med feilsøkingen....

 

edit : emblemfri grill monterte jeg for noen år siden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry men har ikke bilde av den på denne pc`n...Sitter ihvertfall emblem fri grill på den nå og monter poly foringer... Tror han satt på en tenningsmodulator og en kompressor for en stund siden...Noe som er tatt av nå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut ifra beskrivelsen din kan det være en temp føler. Vi selger mye av. Dersom tempfølern får feil signla påvirker det lambda og bensinverdier. Instrument viser 90grader, mens følern måler 49, og vil gi mer bensin, eller motsatt.

Koster ca 300kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bytta han for en liten stund siden,uten noe annet resultat...hmm hva kan det være da? Noen som har noen innspill å komme med...Takker for svar..!!!

 

M.V.H

Bård Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det høres ut som den ikke går på alle fire, og dette kommer og går.. ville jeg prøvd å bytte pluggledninger.. Skjedde på ekspolon min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært kjekt med noen nye bilder av bilen også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.