Anbefalte innlegg

var ut å kjørte vintermorrobilen her om dagen (en 85mod 80 quattro 1.8)

litt om problemet: bilen har litt slitte foringer i gir overføringa.....noe som førte til at bilen havnet i 3gir i stedet for 1 gir......som førte til at jeg kvælte bilen ved en igang start..... :o

men etter å ha starta bilen igjen (med en gang)....... så begynte batteri/ladelampa å lyse.......jaha.....gåen dynamo tenkte jeg! ingen av målerne virket(tank,temp,turteller)

 

men bilen gikk helt fint......så jeg kjørte hjem(ca 1mil)....parkerte og gjorde ingen ting med bilen før dagen etterpå........!

 

bilen starta lett som bare det ......(batteri lampa lyste ikke) og jeg målte spenninga......(rundt 12v)....ga gass en gang.....da plutselig lå spenninga på 14.2v og holdt seg stabil......(men batteri lampa lyste)

stoppa motorn og så på børstene (så ganske nye ut)

 

starta bilen igjen....og samme prosedyre...lada ikke skikkelig før etter et tutch på gassen!

batteri lampa lyser fortsatt....(etter at den lader skikkelig)?? og alt av målere er fortsatt dødt.... : klø :

 

noen om har vært borti noe av det samme??

eller har en liten teori..?

svar mottas med takk....

 

mvh:bård even skogaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en tilsvarende feil på en bimmer engang. Men den måtte ruses over 5000rpm før den begynte å lade. Da var det en kortslutning i instrumentpanelet ett sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

humm..........må prøve og bytte det da :)

tror jeg har et liggende...... : klø : .........et sted : klø :

 

takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.