Spørsmål om motorfester.

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1989 Passat 1,8 stv. og en 1991 2,0 GT stv. På begge bilene er det mye bevegelse (slakk) når man kjører og slakker av/gir gass.

 

Har en mistanke om at dette er det fremre motorfestet som er slitent (stor rund gummikloss), men har ikke så mye erfaring med disse bilene.

 

Kan noen her bekrefte, eventuelt komme med forslag til løsning på problemet.

 

I og med at GT Passaten har automat, testet jeg i går å sette den i drive med håndbrekket på. Jeg åpnet panseret og ga litt gass direkte på gassvaieren. Motoren beveget seg veldig mye opp i forkant (flere cm.), slik at det ble skikkelig strekk i gummifestet.

 

Denne bilen har også en durelyd ved gasspådrag, akkurat som om et eller annet gnisser mellom motor og karosseri. Har sjekket under med tanke på eksosanlegg, drivaksler etc., men dette ser bra ut. Ergo tenkte jeg kanskje at motorfestet kunne være problemet, siden motoren beveger seg så mye opp og bakover.

 

Råd og tips tas imot med stor takk. Greit å kunne bestille de riktige delene. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert det fremre motorfestet ja, jeg har det samme problemet selv:)

lite peiling på det, men jeg skal ihvertfall få byttet til en poly-foring der, og ikke de dårlige originale greiene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poly foring, hva er det? Hvor får jeg eventuelt tak i det?

 

Noen andre som vil mene noe om dette? Kom med innspill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mange beskjedne sjeler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poly foringer er en stivere type feste/foring enn den originale. Er derimot usikker på om du får kjøpt en sånn som passer rett på. Tror nok du må til med litt "snekring" da. Hvis bilen din er i standard trim så ville jeg heller rett og slett kjøpt et nytt motorfeste og montert det. Om du ikke har en BRUTAL kjørestil burde problemet være løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Face motorsport!!!

Ring og prat med Andre,

super service,

og prisen på powerflexforingane til motorfesta kostar lite.

Knuser prisane til Powerzone (slowzone)

Men veit ikkje om dei har til bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da regner jeg med at det er motorfestet foran som gjøre at det blir så mye bevegelse (dødgang) i bilen når man slipper/trykker på gassen. Festet kostet ca. en tusenlapp på Møller. Noe "råere" enn originalt trenger jeg sikkert ikke.

 

Takk for alle innspill :-)

 

Poly foringer er en stivere type feste/foring enn den originale. Er derimot usikker på om du får kjøpt en sånn som passer rett på. Tror nok du må til med litt "snekring" da. Hvis bilen din er i standard trim så ville jeg heller rett og slett kjøpt et nytt motorfeste og montert det. Om du ikke har en BRUTAL kjørestil burde problemet være løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fremre festet er av en hydraulisk type, dvs. at det er oljefylt for bedre demping av både bevegelser og vibrasjoner, som igjen blir til støy. Det er valdig normalt at disse går i stykker etter endel år, da gummien sprekker og oljen renner ut. Det er veldig enkelt å bytte det fremre festet, bare å løsne muttere og jekke opp motoren en anelse så du får det løs. Det er noe billigere på BilXtra enn originalt, mulig at Mekonomen og andre bilrekvisitaer har det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fremre festet er av en hydraulisk type, dvs. at det er oljefylt for bedre demping av både bevegelser og vibrasjoner, som igjen blir til støy. Det er valdig normalt at disse går i stykker etter endel år, da gummien sprekker og oljen renner ut. Det er veldig enkelt å bytte det fremre festet, bare å løsne muttere og jekke opp motoren en anelse så du får det løs. Det er noe billigere på BilXtra enn originalt, mulig at Mekonomen og andre bilrekvisitaer har det også.

 

Ahaaa! Dette var nyttig informasjon. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.