Vanskelig å starte Golfen min når den har stått over natta

Anbefalte innlegg

Har en Golf II GTI som er vrien å starte opp etter den har stått over natta, spesielt når det har vært fuktig.

Etter å ha kjørt noen få hundre meter så går den ikke på tomgang, trykker jeg gassen ned litt for fort så er det som om den stopper før den rykker litt og kommer seg.

Har også oftere og oftere i det siste fått en liten poff eller 2 i eksos når jeg starter opp etter etter den har stoppet hender også at det poffer når jeg skal starte den på morgenen.

Det toppet seg da jeg skulle starte opp bilen igjen utenfor barnehagen til jentungen, da smalt det godt i den fremste lydpotta så nå er den brettet ut som et åpent pølsebrød og frieksos som resultat. : haha :

Når jeg har kjørt noen kilometer, stopper bilen i 5 min og starter den igjen så er den helt normal.

Noen som har noen gode råd eller samme erfaring som kan hjelpe meg med å finne ut hva som er feil???

__________________

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig ingen som har noen tips på hva som kan være galt eller/og hva jeg bør sjekke:confused:

 

Nei, da får jeg heller rette opp bilen og sette på et nytt eksosanlegg før jeg begynner å bytte div deler for å gjøre det på den dyre måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er særs plaget når det har vært fuktig så kan vel dette være første tegn på problemer med kondens en eller annen plass, men hvor? Det er en annen side av samme sak : rolleyes

Du kan jo begynne med å sjekke alt som har med tenningsdeler etc for fuktighet...

Kan også evnt. prøve å fylle på litt kondensfjerner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hendt ofte at den er slik selv når det ikke har regnet i det siste.

Plugger, kabler, fordeler lokk er ikke 1 år gammelt en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan uansett spraye de med noe fuktfjernings spray fordelerlokket spesielt. har bilen gått langt? høres ut som om motoren tenner litt feil, sjekk dette. kan kam reima ha hoppet over? jeg er ingen expert men dette høres ikke bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsmodell? Km.stand på motor?

Generell tilstand på motor/påkostet/byttet noe deler i det siste?

 

Sjekk:

Registerreim, tenning(evt justering), plugger+fordeler/rotor, trykk på bensinen inn til dysene...

 

Slitt bensinpumpe? Når bilen står i ro faller urenhetene i pumpa til "bunns" i denne. Når du starter opp igjen hvirvles dette opp igjen og kan føre til ujevn fjuskete gange..eller kanskje at motoren stopper..Er det en høy og markant surkle/gurgle lyd i pumpa di..??

 

Kan det være tette dyser?

Napp de ut og se...(Eller vær litt forsiktig med dêt fordi de gamle dysene ofte har morkne pakninger som smuldrer opp når du drar de ut..detter biter inn i hullet osv. Da må du ha nye liggende klare dersom du skal kjøre bil igjen dên dagen...)

 

Er jo et kjent fenomen at gti`ene "vandrer" endel på tomgang ettersom k-jetronicen får noen år på baken...

 

Bare mine tanker om problemet ditt...Lykke til og håper du slipper unna dyre verstedregninger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.