Anbefalte innlegg

Lurer på hva som gjøres på de forskjellige servicene. På Passaten er det 15000km service. Kjørt såpass langt at jeg må ha service nr 2 i år.

Skiftet olje og filer i vår. Kommer det enn full service nå? ca 140'km

Vurderer å gjøre det selv i stedet. Derfor lurer på hva som bør gjøres og om jeg vil spare mye på å gjøre det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I service heftet på min Neon så står det hva som dem gjør på de forskjellige intervalene.

Skal vel stå i service heftet som er i andre biler også skulle en tru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din skal inn til serv. hvert år eller hver 15000 km avhengig av hva som skjer først. Da blir det tatt oljeskift, kontrollert bremser og lys, pluss litt annet småtteri.

Den skal også inn til serv hver 30000km eller annethvert år avhengig av hva som passer. Da blir alt som gjøres på den "lille" servicen gjort pluss pollenfilter, dieselfilter, plugger, evt. tannreim, bremsevæske, luftfilter.

Er kanskje ting jeg har glemt også.

Hvis bilen går på såkalt longlife service gjelder litt andre kriterier avhengig av km stand den dagen lampa for service begynner å varsle.

Håper dette hjalp deg noe iallfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Og dere tror på nissen også dere kanskje? :D

Olje, _kanskje_ filter, og vindusviskere uansett stand på disse. Og spylervæske som koster 45,- pr liter.. Konas Honda (Er møller bedre mon tro??) hadde hun på 'service' over flere år, og når jeg 'overtok' service hadde oljefilteret faktisk rustet på utsiden!! Ille..

Få en liste, og sjekk etterpå om de faktisk har gjort noe av det, er min erfaring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.