Anbefalte innlegg

Nyoverhalt portet kompressor (Rs2), sliter med å få opp trykket (68mm ladehjul)! Kjører på 0.8 ved noenlunde høgt turtal, den skal ligge godt over 1 bar! Mistanke om lekkasje ein plass, har gått over alle skøyter på røyra til og fra ic, lekker det i røra må det vær et mikroskopisk hull. Kan jo hende at det er IC'en som lekker, noen som har opplevd d?

Skal også sjekke fortenningen.

 

Andre årsaker på lite trykk??? Virker som det er noe som holder igjen ein plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bor jo ikke så langt borte så kunne kanskje tatt en titt...

 

Ville sjekket at returspjeldet tetter.

 

At tenning er rett.

 

Slangen mellom g-lader og ic ...

 

Hvem overhalte ? Erlend ?

 

Stopper ladetrykket på et bestemt turtall - kan reima slure ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lader ikke mere enn 0,9bar.. synes også det er litt lite.

Det er en bra porta lader med 67mm ladehjul og chip o.s.v.

Kjører med 9 grader fortenning, kan det ha noe å si?

 

Men jeg har ikke noe reduseringsventil på tomgangs-stabilisatoren! det har vel litt å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bor jo ikke så langt borte så kunne kanskje tatt en titt...

 

Ville sjekket at returspjeldet tetter.

 

At tenning er rett.

 

Slangen mellom g-lader og ic ...

 

Hvem overhalte ? Erlend ?

 

Stopper ladetrykket på et bestemt turtall - kan reima slure ?

 

 

Sitter å lurer på tenningen selv. Slanger mellom lader og ic er bra, har gått over hele annlegget, fra lader til spjeld! Skulle hatt en vakum måler å teste lekasje. Erlend overhalte ja, har hatt han på tråden også....! Han føreslo vatn og såpe for å teste lekasje.... d er ein dritt jobb : bh ::)

 

Reima slurer ikke, har sett på mindre reim for å fohindre dette. Når eg kjører bilen på høge turtall klarer eg 0.8 bar, har heller ikke store trykket fra 3000-4000!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å lurer på tenningen selv. Slanger mellom lader og ic er bra, har gått over hele annlegget, fra lader til spjeld! Skulle hatt en vakum måler å teste lekasje. Erlend overhalte ja, har hatt han på tråden også....! Han føreslo vatn og såpe for å teste lekasje.... d er ein dritt jobb : bh ::)

 

Reima slurer ikke, har sett på mindre reim for å fohindre dette. Når eg kjører bilen på høge turtall klarer eg 0.8 bar, har heller ikke store trykket fra 3000-4000!

 

Enkleste er å ta av staget til returspjeldet og stenge dette maks 2-3 sek mens bilen går på tomgang. Da hører/kjenner du hvor og om det lekker med en gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60 motorstyringen har innebygget overtrykk funksjonalitet.

Når hjernen får over 0,95 eller der omkring åpner den tomgangs stabilisator ventilen og slipper ut trykket fra manifolden...

Noen kit med 68-hjul og chip har vel en enveis ventil som legges inn i slangen mellom ventil og returrør til lader.

 

For å prøve om dette er tilfellet kan en bare ta av el.koblingen til tomgangs ventilen.

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket røra fra lader til ic, og ic til spjeld! Fant ingen lekkasjer, gått over med såpevann. Sjekket også tenningen, uten tenningslampe vel og merke, men den ser grei ut. Trykket er alt for lavt..... litt småirritert her nå! :o

Har ikkje chip i nå, men trykket skal vell væra godt over 1 bar (min 1) uten den?!?!?!?!?!

 

Tips gutter? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som bestemmer ladetrykket er turtallet!! Ikke tenning, ikke bensin..

(Men er noe av dette feil får du heller ikke alltid noe særlig turtalll...)

 

Hvis du ikke har lekkasjer er det laderen.

Var det noen forskjell når el koblingen til tomgangs regulator var koblet av?

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangs reg. det vil si map sensor, som sitter på returrøret fra ic?

 

Har ikke prøvd dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke map sensor, den sitter i hjernen.

Tomgangs ventilen er en liten motor som regulerer et spjell som slipper inn luft til manifolden. Den sitter/ligger mellom toppdeksel og manifold. Er en rund sylinder sak med inngang utgang og en elkobling.

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, tuller fælt eg nå! Skal sjekke det i morgen eg, senga frister nå! Gjesp, takk for hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal på lokallagsmøtet kan vi kikke litt på saken da ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for all del, ta IKKE av kontakten på ISV mens motoren går

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal eg stoppe motoren nappe ut koblingen og så starte igjen?? Vilke reaksjoner skal eg få??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av boksene har kodet inn at ISV slipper ut overtrykk allerede ved 0,8 bar. Dette er en sikkerhetsfunksjon i Digifant.

 

Å kjøre med mindre ladehjul og standard chip er jo å leke litt med livet til motoren IMHO

 

Har du sjekket etter lekkasjer ved å ta av staget til returspjeldet? Og har du sjekket om returspjeldet stenger helt ved full gass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket røra fra lader til ic, og ic til spjeld! Fant ingen lekkasjer, gått over med såpevann. Sjekket også tenningen, uten tenningslampe vel og merke, men den ser grei ut. Trykket er alt for lavt..... litt småirritert her nå! :o

Har ikkje chip i nå, men trykket skal vell væra godt over 1 bar (min 1) uten den?!?!?!?!?!

 

 

 

Tips gutter? : klø :

 

Sjekket tenning uten tennings lampe ?

det er jo ca like nøyaktig som å måle 100dels millimeter med øyet ;)

 

Vill anbefale deg på det sterkeste å få deg en chip,

for viss du kjører uten det med portet lader og 68hjul en stund. er ikke ladetrykket det største problemet ditt lenger ;)

Bare et lite tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vill anbefale deg på det sterkeste å få deg en chip,

for viss du kjører uten det med portet lader og 68hjul en stund. er ikke ladetrykket det største problemet ditt lenger ;)

Bare et lite tips...

 

Blir vel fort et svidd stempel eller 2 da ja......... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal eg få tak i chip fortest mulig, dette viste eg ikkje! : bh :

 

Der har vi kanskje trykk problemet og då eller? Den originale chippen slepper ut trykket tidligt. Planen var å skaffe chip og kam som passer ilag, men har ikkje fått gjort dette pga økonomi! Men eg skal få tak i ein provisorisk chip slik at eg ikkje får meg ein ubehagelig overraskelse. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal eg få tak i chip fortest mulig, dette viste eg ikkje! : bh :

 

Der har vi kanskje trykk problemet og då eller? Den originale chippen slepper ut trykket tidligt. Planen var å skaffe chip og kam som passer ilag, men har ikkje fått gjort dette pga økonomi! Men eg skal få tak i ein provisorisk chip slik at eg ikkje får meg ein ubehagelig overraskelse. : eek :

Chippen slipper ikke ut noe trykk.... det styres jo mekanisk av gasspjeldet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippen slipper ikke ut noe trykk.... det styres jo mekanisk av gasspjeldet

 

Les litt lenger opp.

 

Isv en slipper vistnok tilbake trykket når det kommer over 0,8 bar på noen av g60 ene.

 

I min satt den en enveisveintil org i slangen .... ( mellom isv og returrør)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i slangen som går inn på ISV'en er det et blomberingsstykke.... ein metallring med eit lite hull i. Sjekket på ein anna g60 og der var det metallstykke ikke der. Kan dette være ein sikkerhetsventil som er der originalt?

 

Min g60 plyster noe sinnsykt, meir enn andre eg har hørrt. Allerede ved 3000 omdreininger plyster den? Er dette normalt, eller tyder dette på at den slepper ut trykket ved lavt bar-nivå? ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min plyster også ganske bra.. tror det blir sånn når man har åpent filter og mindre reim-hjul.

 

Ang. trykk og orginal chip'en din, så henger det kanskje sammen. Iallefall når motoren merker tenningsbank, så retarderer den først tenninga og så slipper den ut ladeluft gjennom ISV. Jeg har problem med tenningsbank på min, og hvis jeg trykker på i femte gir på lavt turtall så hører jeg det "uler" under panseret! Og det er da ISV som slipper ut trykket.. Såvidt jeg har skjønnt det da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på plass på lokallagsmøtet med chip en jeg - men det var det ingen corrado ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les litt lenger opp.

 

Isv en slipper vistnok tilbake trykket når det kommer over 0,8 bar på noen av g60 ene.

 

I min satt den en enveisveintil org i slangen .... ( mellom isv og returrør)

 

neppe den ventilen har stått der originalt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan laderen plystrer har mest med hvilken generasjon laderen er og hvilket filter du bruker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.