Anbefalte innlegg

Har kjøpt en golf diesel som trenger topp overhaling. Toppen som satt på bilen skal være dårlig, men jeg fikk med en annen topp som skulle være bra. spørsmålet er : Det er en sprekk mellom innsug og utblås ventil på alle ventilene på den toppen som skulle være bra(akkuratt det samme på den gamle toppen), Vil det da si at toppen har vridd seg/er ødelagt? eller er dette "ganske" vanlig på disse toppene? Håper noen som har vært borti noe lignende kan svare meg.

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Sprekker mellom ventilene er ganske vanlig på disse topplokkene og skulle ikke by på trøbbel da begge ventilene er i samme sylinder. Sprekker mellom de forskjellige sylindrene derimot! Sjekk også toppen for skjevhet ved å bruke en rettolk og bladsøker. Det skal være maks 0.2 mm skjevhet da rettolken plasseres diagonalt på topplokket. Er det mye sot rundt anlegget til ventilsetene bør du også vurdere å få slipt rent dette før du monterer toppen i bilen. Hvis du skal gjøre dette må ventilene tas ut og da ville jeg skiftet ventiltetninger samtidig. Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Sprekker mellom ventilene er ganske vanlig på disse topplokkene og skulle ikke by på trøbbel da begge ventilene er i samme sylinder. Sprekker mellom de forskjellige sylindrene derimot! Sjekk også toppen for skjevhet ved å bruke en rettolk og bladsøker. Det skal være maks 0.2 mm skjevhet da rettolken plasseres diagonalt på topplokket. Er det mye sot rundt anlegget til ventilsetene bør du også vurdere å få slipt rent dette før du monterer toppen i bilen. Hvis du skal gjøre dette må ventilene tas ut og da ville jeg skiftet ventiltetninger samtidig. Lykke til.

 

Takker for svar, da må jeg prøve å måle. Skal ha ut ventiler og skifte tettninger, men ventil fjær tanga mi passer ikke på den toppen : mad :

 

Hvordan er det med plan sliping? Går det greit? ser ut som det er så utrolig lite å gå på på en sånn diesel topp : klø :

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe usikker i og med at jeg mener å huske at det ikke er forbrenningskammer i topplokket. Er vel helt flat fra før eller? Kan hende du kan plane den litt uansett men som sagt er jeg noe usikker. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe usikker i og med at jeg mener å huske at det ikke er forbrenningskammer i topplokket. Er vel helt flat fra før eller? Kan hende du kan plane den litt uansett men som sagt er jeg noe usikker. :confused:

 

 

Er ikke forbrenningskammer i topplokket nei. Prøvde å måle nå, og bladsøkeren som det står 10 på går i mellom på sylinder 1 og 2 og 3 og 4, 2 og 3 er helt tett. Er det ok tro : klø :

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få toppen lekkasjetestet og planslipt, så er du på den sikre siden. Det er ekstremt lite som slipes av når de plansliper sånt, så at det er "trangt" er ikke noe man trenger å bekymre seg for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jrg at jeg hadde satset på ovennevnte jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.