Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet om denne slangen som er ringet rundt er originalt på audi 80 1,9E? Evt. hvor den kommer fra? Har en sprek i den og trenger en ny.

Noen tips til hvor jeg kan få tak i en sånn! Lurer også på hvorfor det står VOLVO på luftfilterboksen! :) Den kan ihvertfall ikke være original!!!

Bilde014 edit.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen så ikke bra ut nei. Mengdefordeleren kommer antakelig fra en volvo 240 med b21e eller et motor. Mulig noen har gjort et forsøk på trimming. Kan nok funke helt greit den da k-jetronic spruten er temmelig lik fra bil til bil. Slange kan du jo se etter på høggeren egentlig men det spørs om den er laget sånn med vilje for å passe volvo spruten og audi innsuget. Kan hende det blir et problem men. Lykke til uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis som hadde makan bil hadde samme slangen der, så den er vel original...

 

Bilen din har vel k-jettronic mekanisk sprut av samme type som sitter i en del gamle volvoer, så tidligere eier har vel vært på huggeren og hentet boksen fra en volvo vil jeg tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Ok! Skal sjekke litt rundt på høggere! Ny tror jeg den kostet 2500,-

Dette var hos en vw-audi forhandler, derfor jeg regner med den er original! Kan godt være den er trimmet noe, går ihvertfall greit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500,- for den gummibelgen der? : eek :

 

Jeg måtte ha ny på min bil for noen måneder siden, VAG skulle da ha 800-900,- for en ny, dette var riktignok på en 2.2KV da, men vil ikke tro at prisen skulle være så forskjellig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få på deksel over registerremmen, ellers kan det fort bli krøll der om vinteren om det kommer snø inn ved remmen, fryser til is, så hopper den over eller ryker, og motoren havarerer..

 

Når det gjelder belg og luftfilterboks er det bare å ta en tur på en hugger der det står en Audi 80 av samme type med injection og ta derfra. bare flytt over det som sitter oppå luftfilterboksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med orginal k-jet modul og luftfilterboks ser du at belgen ligger i en annen vinkel enn den gjør på din. Jeg tror nok volvoboksens montering gjør sitt til at vinkelen på belgen blir for krapp. Og en litt morken gammel gummibelg liker vel ikke å bli bøyd for mye :)

 

Og ja, få på et deksel over registerreima. Det koster virkelig ingenting i forhold til worstcase om du kjører uten.

innsug.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nok ta en ringerunde til noen høggere ja! Kan da ikke være så vanskelig å få tak i brukt! Det dekselet skal på snart! Har det liggende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta denne luftslangen sjøl, og den koster ca 1300,- hos VAG-forhandler. Er jævlig vanskelig å få tak i brukte sånne slanger som er i noenlunde god stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.