Bensintrykk audi a4 1.8 turbo

Anbefalte innlegg

Noen som veit eller har forslag til å regulere bensintrykket på denne. Tror den lider av bensinkutt, den er chiptrimma og har litt større turbo. Mener det er k04. Forslag? Hvor høyt trykk, andre dyser etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan justere trykket ved å "banke" ned toppen på bensintrykk regulatoren.vis du har k04 og orginal duser skal du vell ha ett bensintrykk på 4.5-5 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket skal just i forhold til dyser og chip det.

Er jo ikke bare å justere trykket på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å banke regulatoren i dag og det funker. Tok den fra 3.5 til 4.0. Usikker på om det hadde så mye for seg på toppturtall, men responsen fra bunn syns jeg ble bedre. Har målt at turbotrykket varierer samtidig med fuskinga, så jeg må nok forske litt med noe annet enn magnetventilen her. H.Olerud har visst montert justerbar kran på sin så det får jeg nok prøve. Lada forresten 1.2 når den først lada ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å banke regulatoren i dag og det funker. Tok den fra 3.5 til 4.0.

 

Nå mener jeg at du har 4 bar regulator som standard da men ..... Om du har 3 bar så er det den første jeg har hørt om i så fall. Inline (A4, A6 ) 1.8T har 4 bar og transverse (A3) 1.8T har 3 bar regulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3,5bar er orginalt på a4 aeb motor vertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nå 4 Bar på begge mine AEB motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også 4bar på min A4 1.8T 20V motor fra 97. (motorkode: AEB)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet på trykkmanometer før jeg starta bilen og målte 3.5 etter start ved tomgang. Banka på toppen av regulatoren og fikk 4 bar. I rep. litteraturen til vag er AEB motoren som min oppgitt til 3.5 bar ved tomgang. Hvis man napper av vacumslangen på den skal trykket stige til 4 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den 4 bar. Må jo måle den uten vakum/trykk tilkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp +0,5 når vacum slangen er nappet av,den må du ha av når du justerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar selv om ikke alle er enige. Har iallfall "modda" min litt nå, så da får vi se når jeg får fiksa problemet med ventilen. Bør vel være ca 190 hk i den da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar selv om ikke alle er enige. Har iallfall "modda" min litt nå, så da får vi se når jeg får fiksa problemet med ventilen. Bør vel være ca 190 hk i den da?

 

 

Har du chip på orginal motor er det som regel 196 hk de fleste oppgir.. Med K04 turbo andre dyser og litt ender du på opptil 230-240 hk... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.