Rele til bensinpumpe? Audi 90 2.3 (typ89)

Anbefalte innlegg

Har hatt litt plunder med grombilen min i det siste, bensinpumpa starter ikke som den skal. Vrir om tenningen til hakket før starteren går. Normalt har bensinpumpa startet for å bygge litt trykk først. Men nå ville den ikke. Har til tider hørt litt rar summing fra den før start, men den har jo gjort jobben sin allikevel. Kan det være et relé som sliter? Hørte ikke noe klikk når den ikke ville starte. Vet ikke om jeg har hørt så mye klikk når den har fungert normalt, hører bare at pumpa starter...

 

Thoughts anyone? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste å begynne med er kanskje å ta ut releet til bensinpumpa og kortslutte de to stooore terminalene med en kabel. Går bensinpumpa da er i alle fall ledningsnett og pumpe i orden. Og du kan anta at releet er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da kommer man til problem nummer 2. Hvilket relé er det? Fant ikke noe om det i Haynes reperasjonshåndboken og en kompis som tilfeldigvis var innom låven så ikke noe som det stod bensinpumperelé på i sikringsboksen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

relais führ k-jettronic.. kanskje

det kan være mange artige navn på den releplassen :)

Du ser det lett på undersiden. Det har om jeg ikke husker helt feil 3 pinner (diverse små/vanlige) og to som er kraftig mye større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha, får se hva jeg finner ut av i morgen, blir vel helst sikkert nødt til å lirke litt oppi der før jeg kommer meg på jobb... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

443 951 253 L bensinpumperele, releplass 10. under panseret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.