Anbefalte innlegg

Har litt problem med lysene mine,tenningslåsen min er overfølsom eller så er det et rele som ikke er helt som det skal..Når jeg skrur på tenninga så må jeg småvri litt på tenning for at lysene skal komme på..Noe som vet hva dette kan skyldes..? Sliten tenningslås eller ett rele som ikke er helt som det skal? Bilen det er snakk om er en Golf 2 1986 modell

 

Takker for svar..!

 

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tenningsbakstykket på tenningslåsen din som er slitt. Hvis det ikke er sånn alt vil vifta i bilen og vindusviskerne oppføre seg akkurat som lysa etterhvert. Kjent problem på golf 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekket om vindus viskeren funker,men vifta funker ihvertfall ikke hvis lysa ikke funker..Lirker jeg litt så kommer lysa og vifta på...Er ikke akkurat stor problemet å bytte bakstykke på tennningslåsen tenker jeg...Men må ikke få nye nøkler da? Sorry hvis jeg spør litt dumt,men tennigslåser ekke akkurat min greie...

 

Takker for så rask tilbakemelding!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Du trenger ikke nye nøkler fordi det er ikke selve låsen du bytter, men en elektrisk kontakt bakpå den. Er litt knot å bytte da du må ta av rattet, ta av deksler rundt rattstammen, demontere blink og viskerbryterne, trekke av holderen for låsen av rattstammen og så skifte bakstykket. Hvis du skal prøve selv råder jeg deg til å høre med en mekaniker på et vag verksted og spørre om han/hun kan skrive ut noe rep. litteratur til deg. Du trenger følgende deler:

 

Tenningsbakstykke/tennings-startbryter og ei lita låseskive som sitter på rattstammen og må ødelegges for å få det av (ergo skiftes).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må gjøre dette jeg også, gruer meg til å gjøre det. Ingen lette løsninger?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redd det ikke er det gitt. Må evt. være å betale ett verksted da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redd det ikke er det gitt. Må evt. være å betale ett verksted da!

 

har haynes manualen til bilen, så skal nok gå fint. Eneste er at jeg må visst borre et hull for å få ut tenningslåsen, og jeg har ikke funnet ut hvor jeg må borre. Står litt dårlig forklart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behøver IKKE ta ut låssylinderen. Bakstykket er festet med en liten stjerneskrue på baksida!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette gjelder polo også da regner jeg med? Det gjør jo det litt lettere ihvertfall. Takker for hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poloen er lik ja. Bortsett fra den låseringen. Golf3 og polo har ei hylse som må trekkes av med egnet avdrager isteden. Den kan brukes opp igjen så sant du ikke ødelegger den ved demontering. Sitter som regel noe jæv......!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sto om den ringen også ja. Da får vi se da, når det skjer noe. Er ikke noe kritisk feil. Er bare summeren som summer når døren er åpen selv motoren går og styring av cdspiller av og på som er feil. Anntar at det er brytern som er synder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhh sjekk om cd spilleren er riktig kobla mht. styre og konstant strøm. Kan faktisk hende det er den som er synderen isteden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er koblet riktig, er jeg 1000% sikker på. Har måtte koble "styrestrømmen" på en bryter isteden. Gir bare rundt 3V ut på den fra tenningen!? Forrige eier har klippet ISO kontakten til cdspillern: bh : kan det være at noen har koblet feil på disse en gang i tiden og ødelagt noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig. Er ikke sikker på hvor mye det bør være på styrestrømsledningen, men 3 volt hørtes veldig lite ut. Kan ikke huske at det er noen formotstand eller noe der. Sikker på at det er rett ledning? Kanskje hvis noen har koblet styrestrøm på instr. ment belysning. Da vil det jo være mindre volt i og med at det sitter en reostat som regulerer lystyrken der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være 12v ut på styringen. Bruker ikke instrumentlyskablen, den er blå og hvit, og gir ut justerbart opp til 12V. I og med at det bare er 4 kabler. Så er det bare en mulighet. Har sett på skjemaene i haynes manualen og farge er riktige. Dimensjonen på kablene bekrefter også dette. Og viser ikke noe motstand o.l. på koblingskjemaet heller. Ingen som vet om de orginale blaupungt cdspillerene ikke bruker 12V styring? Må jo sette inn en ekstra kobling for å få antenneforsterkeren til å virke, hvis man ikke bruker blaupungt cdspilleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for så utfyllende svar Bent... : rock : Da blir dette bestilt og forhåpentligvis byttet ut før de "blå" kommer snikende inn i Norge.... Brr....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt i orden. Bare hyggelig. Har desverre ikke flere forslag til poloen, men lykke til uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for hjelp! Finner nok ut av det til slutt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.