Anbefalte innlegg

Heisann..

Har effektanlegg fra supersprint, og har litt lyst til og få dette godkjent inn i vognkortet..men problemet er at det bare er bakpotta som er e.e.c. godkjent.

Det er racing katalysator og strakt rør fra denne til bakpotta..

Tror dere at det fortsatt kan gå an og få godkjent dette?

Racing kat'en ser slik ut, kan det være at en er så dum at han tar dette som en vanlig kat? heh..

885602.jpg

 

og fortsatt så har jeg strakt rør fra kat til bakpotta, sier de noe på dette tro?

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen ikke bråker for mye ved en støytest og ikke slipper ut mer gift (co) enn lovlig vil jeg tro det går greit. Husker ikke helt nøyaktig men tror ikke biler registrert før 89 har krav til støy heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen ikke bråker for mye ved en støytest og ikke slipper ut mer gift (co) enn lovlig vil jeg tro det går greit. Husker ikke helt nøyaktig men tror ikke biler registrert før 89 har krav til støy heller.

 

okai, bilen er akkurat EU-godkjent, og den målte 0,20 på avgass, og støy målte de ikke siden det er 89mod...så da mener det vil gå greit og godkjenne den? Får håpe på det da..

 

Bilen er egentlig 90 modell fikk jeg vite av møller her for noen uker siden

(De så det på serienummeret eller no), men står "heldigvis" 89 i vognkortet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den eu-godkjent med de verdiene burde det ikke bli noe problem. Ja, hvis bilen er registrert etter syvende måned i 89 går den som 90 mod. Viktig å tenke på ved bestilling av deler f.eks. Gjelder alle vag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen ikke bråker for mye ved en støytest og ikke slipper ut mer gift (co) enn lovlig vil jeg tro det går greit. Husker ikke helt nøyaktig men tror ikke biler registrert før 89 har krav til støy heller.

Hmmm.... Jeg har en -84 og da jeg var på teknisk kontroll på biltilsynet etter å ha blitt stoppa i utekontroll var de jo oppunder bilen og så det rette 3,5" røret som gikk fra framaksling til bakaksling uten noen form for demping. Han ba meg starte og ruse opp bilen 3 ganger før han sa det var greit Etter at de hadde godkjent bilen med senking osv spurte jeg om de kunne føre inn eksosen i vognkortet. Jeg fikk da beskjed om at de godkjente ingenting uten støymåling. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Jeg har en -84 og da jeg var på teknisk kontroll på biltilsynet etter å ha blitt stoppa i utekontroll var de jo oppunder bilen og så det rette 3,5" røret som gikk fra framaksling til bakaksling uten noen form for demping. Han ba meg starte og ruse opp bilen 3 ganger før han sa det var greit Etter at de hadde godkjent bilen med senking osv spurte jeg om de kunne føre inn eksosen i vognkortet. Jeg fikk da beskjed om at de godkjente ingenting uten støymåling. : dum :

 

Ok, ganske sikker på at min skal gå igjennom da hvis det bare står på støy og avgassmålingene..avgass er grei, støy er jeg ikke bombesikker på...men ganske sikker på at den går greit igjennom der også..

bare få meg grenrør, de er vel ikke begeistra for no hullete manifold..hehe¨

 

Edit: noen som vet om biltilsynet i skien er snille på slikt?

har hørt larvik er greie hvertfall, men har ikke fått verken negativt eller positivt inntrykk fra biltilsynet her i skien..har egentlig aldri hørt no om de :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel ikke sikkert at du trenger å godkjenne det heller i og med at de sa det var greit. Usikker på om det er ei maks begrensning uansett, men som sagt tror jeg ikke det før 89.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha det inn i vognkortet fordi nettopp eksosen var noe av det de kicka på på utekontrollen. Ikke støyen, men han bøyde seg ned og så under bilen og da han fikk øye på eksosen hørte jeg bare "dæven!!" også ville han ha inn bilen til full teknisk kontroll på bakgrunn av noe vas om at de ville sjekke om det var tukla med ch. nummeret på bilen (noe jeg forøvrig ikke hørte et kløyva ord om når jeg kom til kontroll, og heller ikke på etterkontrollen jeg måtte inn til fordi jeg mangla 4-hjuls papirer for å få godkjent senkinga første gangen)

Tror ikke du trenger å tenke på å få eksosen inn i vognkortet så lenge bilen er grei forøvrig og de ikke har mye annet å sette fingeren på. Et godt tips er jo alltid å holde seg unna toppstriper og grøftelys : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel ikke sikkert at du trenger å godkjenne det heller i og med at de sa det var greit. Usikker på om det er ei maks begrensning uansett, men som sagt tror jeg ikke det før 89.

 

Var broren til han jeg kjøpte bilen av som godkjente det, så regner med han hadde sagt det var greit uanz. :)

Ang det støy greien så er jeg som sagt ganske sikker på at bilen skal gå fint igjennom..men da får jeg håpe de ikke sier noe på det røret eller racing kat'en da..

 

sier ifra hvordan det går jeg..kan ta litt tid da, siden jeg først må anskaffe meg grenrør osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha det inn i vognkortet fordi nettopp eksosen var noe av det de kicka på på utekontrollen. Ikke støyen, men han bøyde seg ned og så under bilen og da han fikk øye på eksosen hørte jeg bare "dæven!!" også ville han ha inn bilen til full teknisk kontroll på bakgrunn av noe vas om at de ville sjekke om det var tukla med ch. nummeret på bilen (noe jeg forøvrig ikke hørte et kløyva ord om når jeg kom til kontroll, og heller ikke på etterkontrollen jeg måtte inn til fordi jeg mangla 4-hjuls papirer for å få godkjent senkinga første gangen)

Tror ikke du trenger å tenke på å få eksosen inn i vognkortet så lenge bilen er grei forøvrig og de ikke har mye annet å sette fingeren på. Et godt tips er jo alltid å holde seg unna toppstriper og grøftelys : haha :

 

Vet ikke om noe annet de kan sette fingeren på nei, kanskje sota baklys? sier de noe på det tro? har et knust blinklysglass også (gidder ikke og fikse det, venter heller til jeg har fått spart opp til ny frontfanger med nye blink/grøftelys)..

men er nettopp derfor jeg vil få godkjent effektanlegget inn i vognkortet, fordi det er ikke så mye annet ulovlig på bilen akkurat, og da har jeg en ting mindre og bekymre meg om...kommer nok senking/felger til våren så da må dette også inn..men en ting om gangen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du får reaksjoner på lykteglassa hvis de ikke er kjøpt sånn evt TUV papirer. Har du sota de sjøl kan du nok glemme å få de godkjent. Pleier forøvrig å gå bra med godkjenninger av div. hvis du har et TUV papir og godkjenner på et sted der de kan tysk. Er ikke alle trafikkstasjoner de kan det så da er de ganske vrange. Hvis du har TUV papirer så ta med alt sammen og dokumenter så godt som mulig. Da kan de skylde på andre hvis det er noe feil og da tør de godkjenne! Virker som om de er mest opptatt av å ha "ryggen fri"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sota disse selv ja..men skal ikke få disse godkjent i vognkortet da tenker jeg..bare effektanlegget..håper det går greit, uten at de sier noe på lyktene bak..Spør de er det evt bare til ogdikte opp en historie: Originltsota, blir ikke produsert lengre, kjøpte de brukt, får ikke tak i tüv..hehe..

neida, vi får se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sota disse selv ja..men skal ikke få disse godkjent i vognkortet da tenker jeg..bare effektanlegget..håper det går greit, uten at de sier noe på lyktene bak..Spør de er det evt bare til ogdikte opp en historie: Originltsota, blir ikke produsert lengre, kjøpte de brukt, får ikke tak i tüv..hehe..

neida, vi får se...

 

 

tror faktisk du skal få det gøy med de baklyktene vis du har tenkt å vise den.

slet skikkelig med å få gejnnom min, lakkerte baklys fra usa og diode parklys var han ikke direkte blid for, men som jeg sa til han, konsentrer deg om senkesettet, resten er lovlig.. Uff ikke smart å si til de, blir de enda vrangere enn de alt er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, ikke si slik da! mister jeg litt håpet her..hehe..

neida, vi får se..da må jeg jo bare prøve og få lånt baklykter av en her i området i 1 time eller no mens jeg viser den...

men tester først med disse sota baklyktene, tror jeg, så får vi se..

Får prøve og godkjenne i midten av neste måned, så får vi se hvordan det går..kommer tilbake til hvordan det gikk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.