Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg driver å byr på noen felger på e-bay. Jeg har ikke kjøpt noe på e-bay før, og er litt i tvil....

Hva ender jeg opp med å betale, dersom jeg kjøper felger for 800 euro, eller 1000 euro.

Hva ender jeg opp med å betale med frakt, og moms osv osv...

Noen som har gjort dette selv som kan gi meg et "educated guess"

Takker for svar !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

frakta får du vite fra selger, varierer fra speditør til speditør (men regn med 100€ vaffal)

mva er jo kun på fakturabeløp ;) (t-t-t-tog du an?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

frakta får du vite fra selger, varierer fra speditør til speditør (men regn med 100€ vaffal)

mva er jo kun på fakturabeløp ;) (t-t-t-tog du an?)

Joda! .... Så hvis felgene koster rundt 800 euro, skulle det være mulig å få de hjem på trappen til 8000 - 8500 kr .... Jeg er ikke helt borte nå ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda! .... Så hvis felgene koster rundt 800 euro, skulle det være mulig å få de hjem på trappen til 8000 - 8500 kr .... Jeg er ikke helt borte nå ??

noe i den duren ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt an på hvilken speditør som blir brukt. Mange firmaer her i landet som tar skjorta for fortolling. Feks de som tok seg av frakten av buret mitt her i landet skulle ha 1690 kroner for jobben, DHL tar vel 95,-kr

Vil anbefale deg DPD som bruker Tollpost Globe her i landet, eller DHL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg f.eks. kjøpte en fanger til 60 euro:) og måte betale 839 kr i fortolling og annet til dfds

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte senkesett fra et firma i Tyskland (fant på ebay) nettopp for 210 euro inklusive frakt. Fikk de til å sende det som 'gave' og betalte kr 0,- da jeg hentet pakken på Posten. Den var stemplet 'IKKE TOLLPLIKTIG'.. :)

Men ok, det er kanskje greiere å få til slikt med en liten pakke fjærer enn en forsendelse med 4 felger..

Frederik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har avtalt med selger at han sender til Norge? Dessuten så byr jeg aldri på noe på ebay før jeg har blitt enig med selger om fraktkostnadene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har avtalt med selger at han sender til Norge? Dessuten så byr jeg aldri på noe på ebay før jeg har blitt enig med selger om fraktkostnadene.

Jeg har sendt et spørsmål til selger nå om han er villig til å sende til norge..... Så får vi se hva svaret blir !! Jeg er ikke høystbudende for øyeblikket ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Da var det meg og felgene igjen. Jeg har ikke handlet på e-bay før og har altså drevet og sett på noen felger. Har sendt melding til selger og fikk et litt kjedelig svar... :

Hi,

do you just want the rims without the Pirelli wheels? I don`t really like cash on delivery! For my own safety I would say, you transfer the 180 euro + the endprice of the rims to my account and afterwards I send the rims to you to Norway!

Do you want to buy the rims at once? What would you pay?

Bye, Robert

Mannen vil tydelligvis har 180 euro i frakt... Det er jo litt mye, eller hva???

Bør man ikke gjøre opp via paypal ?? Synes dette virker litt suspekt... Er det vanlig å varsle om slikt til ebay-security ? Hvordan gjør man det ?

Eller skal jeg bare la være å handle med mannen ? Jeg er fremdeles ikke høyest- bydende......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mannen vil tydelligvis har 180 euro i frakt... Det er jo litt mye, eller hva???

Bør man ikke gjøre opp via paypal ?? Synes dette virker litt suspekt... Er det vanlig å varsle om slikt til ebay-security ? Hvordan gjør man det ?

Eller skal jeg bare la være å handle med mannen ? Jeg er fremdeles ikke høyest- bydende......

Fraktprisen får noen andre vurdere, men jeg kan si dette om ebay.de og Paypal:

I Tyskland driver de ikke med Paypal enda. Jeg har sett at ebay er i gang med å prøve å få 'innført' Paypal der, men enn så lenge er det 'Überweisung' det går i når man handler på ebay.de. Det vil i praksis si at tyskeren sender deg sitt IBAN og BIC og så tar du en 'overføring utland' i nettbanken din. Når han har pengene på konto sender han varene.

Ingen tvil om at Paypal er en langt sikrere måte å gjøre opp på, så la oss håpe at tyskerne snart 'kommer etter'.

Et par andre generelle ting å tenke på når det gjelder ebay er dette:

Bak brukernavnet til alle ebay-brukere står et tall i parantes. Dette tallet viser hvor mange 'handler' personen har gjennomført på ebay. Generelt vil jeg stole mer på en person med høyt tall enn en med lavt, fordi dette sier noe om hvor 'erfaren' personen er. Klikker du på tallet får du frem oversikten over hva brukeren har kjøpt og solgt, og det kan jo være interessant å se på.

I tillegg bør man ta en kikk på feedbacken til personen man vurderer å handle fra. Alle som handler med hverandre på ebay gir gjensidig feedback etter avsluttet handel, og man bør jo åpenbart helst ha utelukkende positiv feedback. Oversikten over feedback får man frem ved å klikke på brukernavnet.

Kort sagt er dette en måte å sjekke folk litt på før man handler med dem.

Frederik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, så er det ennå desverre svært få auksjoner på tysk eBay som tilbyr oppgjør med PayPal. Vanligste oppgjørsform er dermed å betale på forhånd gjennom et "betalingsoppdrag utland" via banken din, og at varen sendes deg når selger har fått pengene på konto. Tregere og mindre sikkerhet for deg som kjøper, men sånn er det foreløpig.

Vil henge meg på anbefalingen om å sjekke feedback (eller bewertungsprofil) og dersom det skulle være noe negativt lese hva kjøper har skrevet. De som driver stort har "selvfølgelig" noen som er misfornøyd, uten at det trenger å bety noe for din del..

180 euro for frakt høres i overkant ut, men det må du nesten vurdere selv hva det er verdt. Tror ikke du må ut med noe mer for å få det fra USA!

Har handlet endel både på ebay.de og ebay.com og har stort sett bare positivt å si, selv om jeg syns amerikanerne er litt mer proffe (kan hende det har noe med paypal å gjøre..) En annen ting er språket, da ikke alle tyskere er særlig stødig i engelsk, kommer likevel langt med skoletysken og babelfish : klø :

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes egentlig ikke at 180 EUR i frakt høres så mye ut. Tror jeg betalte 130-140 EUR for mine Gotti 13" 3-delte felger som var ganske lette. Regner med at du skal ha felger som er både større og tyngre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann¨

Jeg har handlet mye deler over ebay.de og alltid betalt varen på forhånd...

har ennå ikke opplevd å ikke fått det jeg har betalt for.. kan anbefales

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.