Anbefalte innlegg

Hjelp til å forstå kodene: er det noen som har hatt samme prob eller er det noen som kan hjelpe en i nød : bh :

: klø : Har en a4 98 mod 1.6 som fusker når den er varm

jager litt opp og ned på turtall og fusker under gaspådrag og etter den har blitt varm.

Har fått noen koder fra audi verkstedet men hva betyr disse og er det noen som kan hjelpe meg å se en sammenheng her å på den måten hjelpe meg med å finne feilen, har byttet lambda sonde.

De snakket noe om dårlig kontakt (melder pass : gråter :: gråter : muligens dårlig lambdasonde eller luft mengde måler : klø :

er det noen som vet hvor det er biligst å kjøpe llm

Må jeg slette feilkoder for at bilen skal fungere når noe er galt ?

 

VAS 5052 Selvdiagnoseprotokoll

 

00513 --- 003

Føler for motoromdreiningstall-G28 intet signal

 

00520 --- 031

Luftmasse-/mængdemåler-G70/G19

Afbrytelse/kortslutning til stel

 

00523 --- 030

Føler for indsugningstemperatur-G42

Afbrytelse/kortslutning til plus. Sporadisk

 

00537 --- 019

Lambdaregulering Nederste anslagsverdi Sporadisk

 

00515 --- 027

Hallgiver-G40 Urealistisk signal Sporadisk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser er de fleste feilene du har fått opp sporadiske. Det vil si at de "kommer og går" Feilen på luftmengdemåleren derimot er ikke sporadisk så da er det god grunn til å tro at det er denne som er def. Den kan imidlertid ha hatt innvirkning på de andre feilene, da sensorer i motoren gjerne samarbeider om oppgavene og kan klikke litt hvis en sensor/aktor faller ut.

 

Hvis det er en bosch del som er montert, lmm altså vil jeg tro det er billigst å kjøpe den rett fra et bosch verksted.

 

Feilen på motoromdrejningsføler kommer alltid opp hvis ikke bilen går på tomgang i testøyeblikket så den hadde jeg sett bort fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Takk for tipset nå føler jeg meg mye lettere. har nå bestilt ny llm bytteordning ved vag samt at de skal bytte den for meg (nesten gratis :tilber: 5min)slik at jeg har garanti på llm. og de sa også at hvis det ikke var den så var gåen skulle jeg ikke betale noe for den og de skulle ta den i retur. Bare vin vin ordning nesten for bra til å være sant : klø : . Så får vi bare håpe på at det er llm da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde alle VAG-verksteder ytet like god service som dette, hadde flere kjørt VAG-biler !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.