#1 Skrevet September 30, 2005 Korleis grunninstiller eg gasspjeldet? Bilen er ein a3 1,8T, eventuelt korleis gjer ein det med vagcom fra Ross-Tech. Er det mulig å gjere det uten vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2005 Usikker om det går via VAG-COM eller om en må ha ekte diagnose verktøy... Men alternativt kan du ha av strøm fra batteri 10 minutt, start motor uten å røre gasspedal og la stå på tomgang ett par min. Da vil du høre gasspjeld justere seg, en hører litt tikking fra "motor". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2005 Med Vag-com: [select] [01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Group 060 or Group 98 [Go!] [switch to basic settings] Mener det er 060 på din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2005 Har bilen din fly by wire-gassspjeld ?? Har en kamerat som driver å setter 1.8T APU motor i en 91 mod. Passat G60 syncro stv. å den har fly by wire gass-spjeld. Må han gjøre samme prosedyren med sin bil når han får til alt det elektriske ?? Han har fått orden på startsperren,hjernen skal sendes til Revotechnik i England for fjerning av startsperre og steg 2 chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2005 Er samme prosedyre om du har wire eller ikke. Biler med wire bruker 098 biler uten wire bruker 060 eller om man gjør det manuelt....men det funker ikke like bra hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 30, 2005 Er samme prosedyre om du har wire eller ikke.Biler med wire bruker 098 biler uten wire bruker 060 eller om man gjør det manuelt....men det funker ikke like bra hver gang. Kan være greit å vite når det blir oppstart på Passaten hans Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2005 Får prøve uten vagcom, så får heller es ta det dersom det ikkje blei bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2006 Hei, hvordan gikk dette Roar? Funket det å ta av strømmen fra batteriet å la den stille seg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2006 Hei, hvordan gikk dette Roar? Funket det å ta av strømmen fra batteriet å la den stille seg selv? tja... best med vagcom trur eg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2006 Ok, jeg har bestillt VAG COM så da får vi se da... Funket ikke for meg heller... Noen som vet hvordan man stiller gasspjeldet ved hjelp av VAG COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2006 Ok, jeg har bestillt VAG COM så da får vi se da... Funket ikke for meg heller... Noen som vet hvordan man stiller gasspjeldet ved hjelp av VAG COM? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=35871&highlight=gasspjeld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2006 Opps... stod i samme tråd gitt... Ja, ja det er jo sent lørdagskveld :-) Christian: Du virker å ha skikkelig peil på VW, du hadde ikke kunnet hatt en 5 minutters brainstorm med meg en dag i nærmeste fremtid? Bor i Larvik og har nettopp handlet en Golf 1,6 1998 modell til kona som ikke ter seg som den burde? Kunne jo svippet en tur til Langesund... Selvfølgelig skal du få noen kroner for det Har bare ikke lyst til å sette bilen på Möller hvis det viser seg å være en liten filleting. Filleting kan fort koste flesk på verksted Jeg sender deg en PM med mitt telefonnummer så kan du jo kanskje sende meg en SMS eller ringe meg om det passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...