Hjelp til demontering av tenningslås på mk3 gti

Anbefalte innlegg

Funnet ut at sluttstykket (bilde 1 merket med rødt) på tenningslåsen ikke er helt 100%, og driver å skal bytte dette nå. Har rensket vekk det meste, men står fast med tenningslåsen. Denne er jo "bare" tredd nedpå ratt-stammen. En fjør utenpå denne og den forbannede adapterhylsen (bilde 2 merket med rødt). Må få av denne adapterhylsen for å få av tenningslås for igjen å komme til den lille skruen (bilde 1 merket med blått) som holder sluttstykket på plass. : mad :: mad :

 

Trenger jeg noe spesialverktøy her? Noen trix?

tenningslås mk3.jpg

adapterhylse mk3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en ide om hvordan jeg kan få av denne adapterhylsen?

 

Er likt som på mk2 gti 16v også.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tilsvarende "skive" og fjær på min Audi, selv om den ikke har adapterhylse. Jeg pleier å brekke den av med et flatt skrujern og en rørtang, og når jeg skal montere den retter jeg den og presser den på plass igjen. Har gjort det et par ganger, fungerer helt greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, Per.

 

Men det er nok verre ting dette her. Har prøvd med varme, hammer, skrujern og ters. Sitter bom fast, takket være en kon.... Men kommer til å få en mekaniker på jobben til å dreie noe verktøy til meg på mandag, sånn at jeg får skikkelig tak med tersen...... Tror nok at det er det som må til.... : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, Per.

 

Men det er nok verre ting dette her. Har prøvd med varme, hammer, skrujern og ters. Sitter bom fast, takket være en kon.... Men kommer til å få en mekaniker på jobben til å dreie noe verktøy til meg på mandag, sånn at jeg får skikkelig tak med tersen...... Tror nok at det er det som må til.... : mad :

Hei..jobber på vag..Bruker bare en avdrager med spennarm(slik at den ikke hopper av)eller en tvinge på avdrageren.Det hender at hylsa sitter litt,men har aldri hatt noe problem med den..Svaret er nok riktig verktøy. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.