Hjelp, hvem skal jeg tro på?(bytte av reg.reim.)

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig forvirra!

 

Jeg hadde planer om å få byttet reg.reima. Grunnen var at de som tok servicen på den i desember mente at den burde byttes snart, men da jeg ikke kom til å bruke bilen så mye før våren drøyde jeg med planene.

I dag var jeg og hørte med et annet verksted(Larvik Motor). Han mente at det ikke var nødvendig å bytte den siden den hade gått så lite(53k)Han sjekket reima og den var fin og hel sa han.. Rett etter dette bar detd opp på Møller i Larvik, men de mente jeg burde bytte den siden bilen var såpass gammel : eek :

 

De jeg hadde første servicen hos var lite hyggelige og jeg mistenker dem for å si det for at de skal tjene penger. (nevner ikke navn..)

Møller har jeg aldri hatt noen gode erfaringer med. De fleste jeg kjenner har også dårlig erfaring derfra. Når jeg var der oppe i dag sjekka de heller ikke reg.reima noe de gjorde hos Larvik Motor.

 

Hva gjør jeg?? Han på Larvik Motor ville sjekka reima ved 60k servicen, men trodde ikke det var nødvendig å bytte den da heller.

 

Er jo ikke svindyrt å bytte den, men hvis det ikke er nødvendig så gidder jeg jo ikke bytte den for moro skyld!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig forvirra!

 

Jeg hadde planer om å få byttet reg.reima. Grunnen var at de som tok servicen på den i desember mente at den burde byttes snart, men da jeg ikke kom til å bruke bilen så mye før våren drøyde jeg med planene.

I dag var jeg og hørte med et annet verksted(Larvik Motor). Han mente at det ikke var nødvendig å bytte den siden den hade gått så lite(53k)Han sjekket reima og den var fin og hel sa han.. Rett etter dette bar detd opp på Møller i Larvik, men de mente jeg burde bytte den siden bilen var såpass gammel : eek :

 

De jeg hadde første servicen hos var lite hyggelige og jeg mistenker dem for å si det for at de skal tjene penger. (nevner ikke navn..)

Møller har jeg aldri hatt noen gode erfaringer med. De fleste jeg kjenner har også dårlig erfaring derfra. Når jeg var der oppe i dag sjekka de heller ikke reg.reima noe de gjorde hos Larvik Motor.

 

Hva gjør jeg?? Han på Larvik Motor ville sjekka reima ved 60k servicen, men trodde ikke det var nødvendig å bytte den da heller.

 

Er jo ikke svindyrt å bytte den, men hvis det ikke er nødvendig så gidder jeg jo ikke bytte den for moro skyld!

 

Er ikke lengden som gjør at du bør bytte den , men at den er over 5 år gammel...

Ser du skriver at han har sjekket at den er fin å alt sånn , men det er trossalt bedre å gjøre det nå enn å vente 1000km for mye....

Så at de "prøver å tjene penger" tror jeg ikke (ikke i denne situasjonen)...

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det som Erling sier!

Skift intervall av reg. reimer bestemmes enten av alder eller Km alt etter hva som kommer først. Dette gjelder selvsagt bare for gummi reimer, kjeder har ofte ikke skift intervall (bare guidene\strammere).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fabrikk, teknisk avd. hos importør og de fleste merkeforhandlere anbefaler skift på max 5 år utfra erfaringer med disse motorene. Det er de du bør høre på i en slik sammenheng. Sitter selv med daglig drift av over 1000 Audier på leasing i Norge og tro meg, du bør følge deres råd når det gjelder reg.reim.

 

Reima er av gummi, som blir dårligere over tid, uavhengig av den vanlige slitasjen basert på kjørelengde/arbeidstimer.

 

Gjør du ikke jobben etter et havari selv, koster det deg mellom 20' og 30', så det er liksom ingen grunn til å vente. (Bortsett fra kostnaden selvfølgelig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte på min i dag - 99 mod gått 67 tusen.

 

På sannes&co ( lokalt merkeverksted) sa det at de ikke trengte skifte før etter 10 år eller på km ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte på min i dag - 99 mod gått 67 tusen.

 

På sannes&co ( lokalt merkeverksted) sa det at de ikke trengte skifte før etter 10 år eller på km ...

 

Spør dem om de kan levere det til deg skriftlig med bekreftelse om at de dekker kostnader for havariet inntil bilen er 10 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør dem om de kan levere det til deg skriftlig med bekreftelse om at de dekker kostnader for havariet inntil bilen er 10 år.

Bytt den før det er for sent... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg det er kortet inn skift intervall på noen nyere modeller.

Hør med møller/VAG, så er du sikker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat vært inne å fått skiftet reg-reim på en 99 golf som er gått 50.000, møller oppga at intervall er 5 år eller ut fra km.stand. (De dekket heldigvis selv da bilen ble solg som om det var skiftet reg-reim på den...;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.