Anbefalte innlegg

Hei igjen.Kanskje noen husker innlegget mitt om en 97 mod a4 turbo avant som spyttet olje uti kjølesystemet.Fikk da gode råd om at dette kunne være oljekjøleren,denne ble så byttet i ny.Kjølesystemet ble renset etter alle kunstens regler og det var tid for prøvetur:Krise!Det samme skjedde igjen,skikkelig vaniljesaus.Bilen står nå på Møller Ålesund der de etter tre dagers skruing kom fram til dette geniale svaret:Det er anten toppen som er sprekt eller toppakningen som er gåen.Det med toppakningen kan vi fikse for 10000.-men vi garanterer ikke at det skjer igjen visst det viser seg at det er toppen som er gåen.Min gode venn har vært billøs og har blitt lei hele dritten så han lurer på å selge hele greia som den står.Mitt spørsmål er:Hva kan man få for noe sånt?Det er vel et ideelt utganspunkt for noen som vil trimme?Eller en hobbymekaniker som lager den til for videresalg?Litt info:97 mod a4 turbo avant.Mørk grønn met.grått sportsinteriør.Mørkt treverk og sportsratt/girkule.Digital klima.Fete 17 tommere skrudde med kant.(den er HØY da den ikke er senket mere enn sportsunderstellet orginalt er).Norsk bil med full servicehistorikk og er gått 132000 km.Eier er meget rolig og bilen er meget pent behandlet.Cd spiller/mp3.Vinterdekk på alu felger.Meget pen innvendig,null slitasje på stoler/dørsider.

Kom med innspill på hva dere vet om noe tilsvarende,er det en ide å bytte den inn til en billigere bil,eller blir man stort sett lurt da verkstedet slår av prisen til "vorstcase scenario"slik at du får bare en gammel Polo i bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dar på noe annet en merkeverksted når slikt skjer, eller noen private som kan skru blir mye billigere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ordner dere selv hvis dere kan skru litt.. Kommer jo langt med 10 lapper da.

 

Nytt topplokk via http://www.bildelsbasen.se (nytt brukt, altså).

Ett slipesett (inkluderer manifold-pakninger, toppakning, toppdekselpakning, tetninger mm.) fra Mekonomen samt registerreimssett - like greit å ta det i samme slengen.

Legg til en god porsjon arbeidsmot og en helg i garasjen så er bilen i drift igjen. Vær obs på at det kan kreves noe verktøy for å bytte tetningene, så det er en fordel å ha for handen.

 

EDIT: Og en reperasjonsmanual er GULL verdt (i allefall 279,- verdt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved et evt salg tar du den vanlige prisen for en sånn bil, minus det det vil koste å fikse den. Må da være greit vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved et evt salg tar du den vanlige prisen for en sånn bil, minus det det vil koste å fikse den. Må da være greit vil jeg tro.

Den er grei,men vi vet ikke hva som er gærnt med den.Er det bare pakningen ,eller må toppen og skiftes,da snakker vi om en vesentlig prisreduksjon.Er ikke sikker på hva det er mulig å få en slik topp for?Noen her som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dere skrur at toppen, så kan dere jo sende den inn til sjekk...

Da ser de om den har blitt skjev og om den er sprekt. (eller er i orden)

 

Ellers klarer dere nok fint og gjøre dette selv om dere har tatt i en motor før ;)

Bare og følge boka...

 

EDIT: Vet dere hva som gjorde at feilen kom? Har den kokt eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den etterlot seg et visittkort i form av olje og kjøleveske som kom utifra ekspansjonstanken etter en kjøretur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være noen skrunyttige medlemmer som kan hjelpe deg og som har kjenskap til denne motoren. Kom igjen støtt opp om et medlem med problemer!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke skrudd på 1.8T motoren, men flere av de andre 4-sylinder motorene til VW. Skulle vel ikke være så vanskelig å plukke ned denne og sende inn toppen til sjekk. Ja, jeg vet at fronten må demonteres og sånt, men det er jo ikke no vanskelig.

 

Har han tenkt noe mer på å selge, hva er såfall pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst det er noen medlemmer i nærheten som kan tenke seg å gjøre en slik jobb så ta gjerne kontakt.Får selvfølgelig betalt for arbeidet.Vet ikke hva bilen er verdt slik den står nå,hva mener dere er en "grei"pris på noe sånt?Eg har ikke tid til å begynne å skrue på den da eg er rett rundt hjørnet på å begynne på en meget omfattende ombygging av Vr6 motoren min.Hater å se kompisen min sin frustrasjon med dette problemet så er det noen som kan hjelpe så tar vi imot!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som saken har tatt en ny kurs,da et annet klubbmedlem vil se på saken.Har sagt det før og sier det igjen:Verdens beste forum!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.