Anbefalte innlegg

Har en 98 A4 1.8 quattro sedan. Har nå også en VRAKET 2000 A6 2.5 TDI Quattro Avant, etter at et familie medlem har vært litt uheldig...

Spørsmålet mitt er om det er mulig å flytte motor og girkasse fra A6'n til A4'n????? Ev. hvor mye ombygging snakker vi om her???

 

Glemte å spørre om det er mulig å flytte kjørekomputer'n over også, og hvor mye arbeid dette måtte bli.

 

 

Takknemlig for alle innspill!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan det er med motor og girkasse skal ikke jeg svare på.

 

Når det gjelder kjørecomputeren vil nok dette muligens bli masse arbeid. Jeg vurderte å få ordnet dette i min 100 fra en S4. Jeg spurte her inne på forumet, og ble rådet fra det fra flere hold.

 

Men det kan jo være at det er enklere på A4'en...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke en sånn ombyggings regel at f.eks A4-en i dette tilfellet (dersom du tar motoren fra A&-en) må være eldre enn en 96 modell for å kunne få dette godkjent??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke en sånn ombyggings regel at f.eks A4-en i dette tilfellet (dersom du tar motoren fra A&-en) må være eldre enn en 96 modell for å kunne få dette godkjent??

Uhm nei.

"96-regelen" går ut på at man slipper å betale effektøkningsavgift for biler som trimmes, forutsatt at de er førstegangsregistrert i Norge FØR 1.1.1996

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill.

Driver å spekulerer om jeg skal bygge opp igjenn A6'n...

Skal innspisere den i dag.

Er det mye styr å montere nye airbager i tak og sete sidene foran og bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill.

Driver å spekulerer om jeg skal bygge opp igjenn A6'n...

Skal innspisere den i dag.

Er det mye styr å montere nye airbager i tak og sete sidene foran og bak?

 

Nei, det er ikke mye styr, men hvis baggene har blåst, er det nok litt andre ting som er litt mere styr...Legg ut et bilde a'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhm nei.

"96-regelen" går ut på at man slipper å betale effektøkningsavgift for biler som trimmes, forutsatt at de er førstegangsregistrert i Norge FØR 1.1.1996

 

Ok.. mn da vet jeg det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å legge inn et bilde her... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt skikkelig putekrig der... : klø :

Blir nok dyrt hvis du skal bytte ut alle disse. Jobben er vel grei, men tror faktisk det dyreste blir airbagene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg... Bilen skal bygges opp :) Er mange haier som har vært ute etter å kjøpe vraket, men det skal de bare glemme! Gir ikke bort en bil som denne :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ikke forsikring som dekker dette????

 

noen som har vært litt uheldige... hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En pluttselig yttre påvirking som ikke dekkes av forsikringen : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.