hjelp: S2 lugger ved gass (ABY)

Anbefalte innlegg

HEJLP!

 

Nettop kjøpt nybil og var ute for å tilpasse meg den nye bilen. bilen funket kjempebra og dro som et villt h*******. Riktignok turbolagg, men når turboen først slår inn på 4000 så går det unna. Var hjemmom og tok meg noen matbiter for så å ta en tur ut igjen.

Starter bilen og alt virker lovende som før, kjører ut og lar motoren varme seg opp. kjører så ned på e6 og vil gi på litt, kommer til 4000 omdr og da begynner den å lugge noe veldig og høres ut som den får luft, men ikke noe skjer.. prøver litt til og plutselig kommer trykket så det suser på 5500 omdr!!

Hva kan dette være?

har sjekket etter løse slanger osv på lufttilførslen og trykkslangene, men alt ser ut som det skal.

Den blaffrer når turboen skal lade i starten.. virker jo som det er noe problem med IC eller noe trykkrør.

Kan det være at IC har sprekt?

Kjører forøvrig på 1.6bar @ 350-360 hk

 

Takker så mye for all hjelp

 

mvh

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ha problemer med en av coilene dine, det hadde jeg og bilen oppførte slik du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem selv. Jeg rensa luftmengdemåleren. Etterpå var bilen helt fin igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags turbo bruker du siden "Kjører forøvrig på 1.6bar @ 350-360 hk"

 

har en kompis som også kjøpte seg s2 avant med aby motor, samme problemet eide bilen i 4 dager så vill fjusking.

prøvde da lmm min og da gikk bilen som et skud i gjend.

hør om noen bor i nærheten, og spør pent om og få prøve denne, går den greit da så har du funnet feilen

 

lykke til, si fra om hva som var feil da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,

LMM og coiler. Det er notert.

Har bukken tilgjenglig imorgen, skal ta en nærmere titt da. litt letter nbår man får heist opp ;)

Skal prøve å rense LMM og se der i første omgang.

 

Tor olav: har en turbonetics t-60\5tim 8kk om det sier deg noe?

 

og hva ligger en LMM prismessig på?

Kommer med tilbakemelding om hva som var årsaken når det er utbedret.

spennede å se hva det ender med. hehe

takk for svar :D

 

Mvh

Anders Klemmetsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,

LMM og coiler. Det er notert.

Har bukken tilgjenglig imorgen, skal ta en nærmere titt da. litt letter nbår man får heist opp ;)

Skal prøve å rense LMM og se der i første omgang.

 

Tor olav: har en turbonetics t-60\5tim 8kk om det sier deg noe?

 

og hva ligger en LMM prismessig på?

Kommer med tilbakemelding om hva som var årsaken når det er utbedret.

spennede å se hva det ender med. hehe

takk for svar :D

 

Mvh

Anders Klemmetsen

 

Er ikke sikkert det hjelper å rense lmm, jeg prøvde det flere ganger på min aby motor. Fikk prøvd en annen og da gikk bilen som et skudd igjen. Kjøpte lmm på bilextra på hamar og ga 2300 inkl mva med litt rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikkert det hjelper å rense lmm, jeg prøvde det flere ganger på min aby motor. Fikk prøvd en annen og da gikk bilen som et skudd igjen. Kjøpte lmm på bilextra på hamar og ga 2300 inkl mva med litt rabatt.

 

er det du som fikk låne min, som kjører s2 avant på stange???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lest litt på s2forumet og der har de en laaang tråd om akkuratt dette. der var det en som hadde samme symptomer som meg, og fant til slutt ut at det var coilen som var gåen.

 

Link: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=6778&page=1&pp=15

 

noen som har en å låne bort just in case da? er det samme LMM på ABY som ANN/3B?

 

Stikker opp på verkste nå for å sjekke an ting litt nærmere.

Updates kommer.

 

mvh

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM på 3b, aby, aan og rr går omhverandre,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, fant idag ut etter å ha rensa LMM så gikk den litt friskere, men fortsatt samme symptomer.

Tror jeg går for å kjøpe ny LMM luftfilter og coiler. Filteret var jo skittent som fy og det hadde rent nedover hele "turbo inlet" slangen. fikk vekk alt det så gikk den bedre. Mulig det kan være kombinasjon mellom dårlig LMM og en dårlig 5te coil?

Tror jeg bytter alt så jeg er på den sikkre siden.

 

Og da spør jeg, Går det ann å kjøpe noen kvassere coiler enn orginal?

isåfall hvor, og hvor mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få kjøpt MSD coiler, veit ikke om disse er så mye bedre enn de orginale, det må andre utale seg om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny LMM og Luftfilter bestilt. Bytter dette i første omgang, så det er gjort. Blir spennende å se imorgen da.

Fikk også et lite tips fra forrgie eier om at det kan være tenningsmodulen.

Noen som kjenner til det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny LMM og Luftfilter bestilt. Bytter dette i første omgang, så det er gjort. Blir spennende å se imorgen da.

Fikk også et lite tips fra forrgie eier om at det kan være tenningsmodulen.

Noen som kjenner til det?

 

 

Ble dette noe bedre da ? er spent på på høre hvordan det går med gamlebilen ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny LMM og Luftfilter bestilt. Bytter dette i første omgang, så det er gjort. Blir spennende å se imorgen da.

Fikk også et lite tips fra forrgie eier om at det kan være tenningsmodulen.

Noen som kjenner til det?

 

hva kostet gilde??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ny LMM og luftfilter montert og prøvd uten noe hell. Fortsatt samme symptomet. Såvidt Turboen begnner å bygge opp trykket så lugger den og eksosen bare spyr ut bak.

Var innom SIMCO i sarpsborg idag, og snakket med de, mulig bilen skal inn på feilsøk der en dag til uken. De går for å være en av de beste når det gjelder feilsøk på bil.

Har bytta ut slangene til mapsensoren med noe tjukkere som ikke skal kolappse ved gasspådrag da jeg har hørt det også er en mulighet. Utover det så blir ikke jeg noe klokere på problemet hvertfall : klø :

 

Jan Tore: Den har sett bedre dager, men kommer sterkt tilbake da jeg har fått litt sånn shopping-kultur til bilen ;) huff, mye vil ha mer.. ;)

 

Morten: Gilde? tenker du på LMM? Den koster 3200,- Så nå har jeg to! Kjekt å ha :D LMM Til salgs forresten!!

 

Nesten så jeg begynner å lure på om turboen er havarert.. : eek :

Flere updates kommer såfort det skjer noe med bilen. Ellers bare står den i garasjen og sammler støv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har 5 coiler og en tenningsmodul liggende til ABY?

Dette blir dyyyrt skal jeg handle på møller :eek: !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har 5 coiler og en tenningsmodul liggende til ABY?

Dette blir dyyyrt skal jeg handle på møller :eek: !!

 

 

send meg en mail med delenr så skal jeg se hva jeg får tak i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har 5 coiler og en tenningsmodul liggende til ABY?

Dette blir dyyyrt skal jeg handle på møller :eek: !!

Du kan jo også prøve http://www.quattro.se, er da noe billigere der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til http://www.O34EFI.comfor å se om de hadde noe.

Fikk mail tilbake om at de har oppgraderingscoiler som skulle passe meget bra til opsettet mitt på s2'n. De skulle ha 125$ pr coil.

Er ikke så ille det m.t.p. Nordlie auto skulle ha 14000,- for 5 coiler og en styreenhet : eek :

 

dårlig med coiler på http://www.quattro.se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til http://www.O34EFI.comfor å se om de hadde noe.

Fikk mail tilbake om at de har oppgraderingscoiler som skulle passe meget bra til opsettet mitt på s2'n. De skulle ha 125$ pr coil.

Er ikke så ille det m.t.p. Nordlie auto skulle ha 14000,- for 5 coiler og en styreenhet : eek :

 

dårlig med coiler på http://www.quattro.se.

 

Anders , husk at det er 2 styringsenheter på bilen ( 1 som styrer 2 og en som styrer 3 coiler ) Om du skal bytte alt bør du også bytte begge styyreenhetene...

 

 

 

Jan-Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til http://www.O34EFI.comfor å se om de hadde noe.

Fikk mail tilbake om at de har oppgraderingscoiler som skulle passe meget bra til opsettet mitt på s2'n. De skulle ha 125$ pr coil.

Er ikke så ille det m.t.p. Nordlie auto skulle ha 14000,- for 5 coiler og en styreenhet : eek :

 

dårlig med coiler på http://www.quattro.se.

Heisann,har hatt akkurat samme problem med min s2-avant også,sannsynligvis det samme med din tenker jeg.Har du ikke en kjenning som har en s2-s4-s6,lån tenningsmodulene fra den og sett over disse,vil da fort se om disse kan være ødelagt.Tenningsmodulene er like,begge kan styre 3 syl eller 2 syl.Se på kontaktene fra coilene hvem som har 2-poler og 3-poler,eller merk de før demont.,blir fort litt rot med alle kontaktene hvis du løsner alle som er foran kjøleplata til modulene.

Med min var det 2 coiler som var gåen,gikk greit når bilen var kald men,gikk på 3 syl når den var varm.

For å sjekke coilene,så bør du låne hele coilrekka med ledninger og deksel som er komplett fram til modulene. Først da vil du få bekreftet evt. mistanker. Ikke kjøp dyre coiler om dine gamle fungerer.

Betalte 7 høvdinger i Tyskland for komplett med nye plugghetter.

Hvor langt er bilen din gått? Mine gikk raskt da jeg fikk ny-motoren som lader 2.3 bar på maks,problemet med S-motorene er veeeeeeldig dårlig kjøling på coilene,derfor vil de over tid med ekstra hk garantert bli overopphetet og smelte,som mine.

Nå fikk jeg totalt skrivekrampe,så må ha en kaffepause og :Q

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,har hatt akkurat samme problem med min s2-avant også,sannsynligvis det samme med din tenker jeg.Har du ikke en kjenning som har en s2-s4-s6,lån tenningsmodulene fra den og sett over disse,vil da fort se om disse kan være ødelagt.Tenningsmodulene er like,begge kan styre 3 syl eller 2 syl.Se på kontaktene fra coilene hvem som har 2-poler og 3-poler,eller merk de før demont.,blir fort litt rot med alle kontaktene hvis du løsner alle som er foran kjøleplata til modulene.

Med min var det 2 coiler som var gåen,gikk greit når bilen var kald men,gikk på 3 syl når den var varm.

For å sjekke coilene,så bør du låne hele coilrekka med ledninger og deksel som er komplett fram til modulene. Først da vil du få bekreftet evt. mistanker. Ikke kjøp dyre coiler om dine gamle fungerer.

Betalte 7 høvdinger i Tyskland for komplett med nye plugghetter.

Hvor langt er bilen din gått? Mine gikk raskt da jeg fikk ny-motoren som lader 2.3 bar på maks,problemet med S-motorene er veeeeeeldig dårlig kjøling på coilene,derfor vil de over tid med ekstra hk garantert bli overopphetet og smelte,som mine.

Nå fikk jeg totalt skrivekrampe,så må ha en kaffepause og :Q

 

Hei!

 

Nei, har ingen kjente med slik motor desverre. "Alle" jeg har pratet med kommer med forslag om at det kan være coilene som mest sannsynlig er gåen. Mulig det kan være tenningsmodulen(e) også, og derfor hvis jeg finner ut at en coil (eller flere) er gåene så er det best å bytte ut alle fem med fem nye like og kanskje tenningsmodulene også. Ja det koster, men da er jeg sikker på at det ikke blir så fort trøbbel med motoren igjen som hvis jeg bare bytter 2 coiler og lar resten stå i fra før.

Men kjøper ikke nytt uten å finne feilen først nei. det er jo bare bortkasta penger (og det fikk jeg erfare med den LMM'n jeg kjøpte) ;) hehe

 

Hvor i tyskland kjøpte du den coilrekka? ebay?

Motoren er gått 208000 og ble bytta coilpakke på den i mai i år (tror jeg), fra en rs2 på TS racing. Motoren skal lade på 1.6bar maks.

jeg har hatt av coilene og sett etter defekter, men ikke sett noe spesielt suspekt. Ikke er det antydning til smelta gummi eller noe heller.

 

MEN,

 

Jeg har lagt merke til en annen ting. Den ryker veldig fra potta på 3000-3500omdr og hvis jeg bare ruser litt forsiktig så kommer det masse sot på gulvet sammler seg små tørre klumper.

Det er ikke tegn til blårøyk, men bare sort røyk. Men ryker nesten som en diesel, men dette er kun ved gass pådrag.

Ved vanlig kjøring er alt som før.

Vil ikke dette være noe med blandingsforholdet å si?!

Kanskje er en pakning i turboen som kanskje har tatt kvelden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det ryker svart når du tråkker på er bare tegn på at den får masse bensin. da kommer svart røken. bør ryke litt svart når man tråkker på.men hvis den ryker helt jævlig når du tråkker på så får den altfor mye bensin som den ikke greier og forbrenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det ryker svart når du tråkker på er bare tegn på at den får masse bensin. da kommer svart røken. bør ryke litt svart når man tråkker på.men hvis den ryker helt jævlig når du tråkker på så får den altfor mye bensin som den ikke greier og forbrenne.

 

Ja, det vet jeg. Det er for svart iforhold til det det var. Men det jeg lurte på er om det kunne ha noe med å si på coilene da?

Hvis en eller to coiler ikke fungerer så blir det dårlig med forbrenning, og dermed så blir bensinen spytta ut på gulvet ?

 

Og, noen som kunne stilit opp og lånt meg en coilrekke og 2 styringsenheter? : klø :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det. hvis en coil gir litt svak gnist så forbrenner den ikke ornrlig og begynner og sote og fuske og holde igjenn istedenfor. skru ut alle pluggene dine vask dem ta fint pusse papir el stål børste og få bort sotet på dem og still plugg åpningen så den blir litt smalere. da er det lettere og holde en sterk gnist ved bånn gass. prøv dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.