hjelp: S2 lugger ved gass (ABY)

Anbefalte innlegg

Ja, det vet jeg. Det er for svart iforhold til det det var. Men det jeg lurte på er om det kunne ha noe med å si på coilene da?

Hvis en eller to coiler ikke fungerer så blir det dårlig med forbrenning, og dermed så blir bensinen spytta ut på gulvet ?

 

Og, noen som kunne stilit opp og lånt meg en coilrekke og 2 styringsenheter? : klø :: vinke :

Kan egenlig gi deg et godt råd,ta deg en tur til Fredrikstad er ikke langt fra deg om du bor i Moss (om avataren stemmer da).Men først kjøp deg startgass

flaske og sjekk hele trykksiden for lekkasjer,ta av slangen til gasspjeldet og sjekk denne spesielt godt om den er sprukket innvendig og utvendig.Morkne slanger er veldig sannsynlig på en bil som er gått over 200 000km,disse vil ryke veldig fort om trykket økes markant.Ved svart røyk er det uforbrent bensin som kommer,ved lekkasje på trykksiden vil det bli overskudd av bensin.

Om tempgiver er deffekt(Hvit giver bak på motoren mot torpedovegg,under 90`bend på trykkrøret inn til gasspjeld.),Vil da kunne gå som ved kaldstart,ekstra mye bensin(svartrøyk).Fredrikstad!,RING Jonus,hils han fra meg.Tar vel problemet fort tenker jeg.

: ) Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for så mye bra svar, både Robert og alle andre :)

 

Jepp, idag har jeg hatt opp plugger, coiler, pella ut alt utenom motoren(føles det ut som). Endelig var det plass på bukken på verkstedet!

Hadde opp pluggene og sjekka de, helt fine. Fikk lånt en ekstra coilrekke fra en ANN, men den så så shabby ut og han som eide den motoren visste ikke helt om coilene og tennhettene var helt gode. Så de ble bare liggende..

Fikk låne et hjemmesnekkra instrument, som gjør at man kjører trykkluft gjennom trykkslangene for å detektere eventuelle lekkasjer i trykksystemet i et siste forsøk på å finn den f**** feilen. Etter en snau time med blåsing så fant vi en rift på størrelse med to fingre i den slangen fra turbo til IC (den nederste IC slangen), og innpå den igjen er det en mindre slange som snurrer seg opp ved siden av turboen til by-pass-ventilen. Altså på den lille der fant jeg lekkasjen. Det forklarer luggingen ved gasspådrag når trykket bygges opp. Vi var 4 stykker som hang oppi og under motorrommet samtidig. Har lurt fælt på hvorfor det kunne være coilene, da disse har en tendens til å gå ujenvt på tomgang (særlig på bmw hvertfall) hvis de er gåene. Og det er jo så og si samme prisippet på bmw motorer og audi når det gjelder coilsetup. Målte tennhettene da jeg fikk tips om at disse og kan lett ta kvelden, men alt så toppers ut på måleinstrumentet (ca 0.500kg).

 

Må fiksa meg nye slanger iløpet av morgendagen hadde jeg håpet på, så jeg får kjørt ny trykktest, slik at jeg får den kjørbar føre snøen kommer :D

 

Lurte på om jeg skulle oppgradere med ny IC med engang også, men da må jeg bygge om hele rørgangen til innsuget. Best å kjøpe nytt innsug som er "feil" vei da, så rørgangen blir kortest mulig, men da går det fort litt tid og penger så det blir heller i vinter engang : ja :

 

Bilder kommer... (presterte å glemme kamera i bilen til en kompis) : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av feilen...

Sprekken er temmelig stor kan en se..

feilen.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag så har jeg endelig fått trykk testet.

 

Har fått fiksa den værste lekasjen, men det er fortsatt 'noe' som slipper ut luft fant jeg ut idag. Den saken som er nr1 på bildet (grønn), sitter nedi motorrommet, en slags ventil(?) eller noe, lekker når jeg prøver å pumpe inn luft i trykksystemet. Dette skal da være 100% tett skal det ikke? for jeg får ikke noe trykk ved manuell pumpe.

 

Noen som vet råd?

 

Legger ved et bilde så folk kan se lettere hva jeg mener.

 

PS: hva er nr 2? : klø :

motor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er ikke nr 1 en slange til kjølevæsketanken (ekspansjonstanken) da...??

 

Nr 2 ser ut som noe til veivhusventilasjon....eller er det sirkulasjonspumpa til kjølesystemet...??

 

Håper du finner ut av dette. Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nr 1 går til varme register inne i bilen mener jeg å huske. den fra ekspansjons tank ender opp i bunnen av radiator. nr to er fra veihusvent(denne anbefales å fjernes snarest, da den bare søler olje i trykk røra dine og damper 90 grader rett i innsugsrør)

 

det som kan lekke vann er nok sirkulasjonspumpa de som sitter under der. den er der for å hjelpe å sirkulere vannet lettere inn i coupen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nr 1 går til varme register inne i bilen mener jeg å huske. den fra ekspansjons tank ender opp i bunnen av radiator. nr to er fra veihusvent(denne anbefales å fjernes snarest, da den bare søler olje i trykk røra dine og damper 90 grader rett i innsugsrør)

 

det som kan lekke vann er nok sirkulasjonspumpa de som sitter under der. den er der for å hjelpe å sirkulere vannet lettere inn i coupen

 

Kan man bare fjerne den sånn uten videre? eller skulle jeg helst ha montert en catch tanke for å veie opp for veivhusventilen?

 

lekke vann? : klø : snakker om luft jeg.. : klø :;)

 

Litt vanskelig å forklare utifra bildet, men det er en slags sylindersak som sitter nedi der.. ikke den slangen som går til radiatoren altså, men man kan se såvidt den galvaniserte overflata på sylinderen nedi der..

uff, vanskelig å beskrive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm skal ikke være noe turbo slanger som går der egentlig så da må du prøve å forklare bedre eller bedre bilde;) bør ha en catch tank ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm skal ikke være noe turbo slanger som går der egentlig så da må du prøve å forklare bedre eller bedre bilde;) bør ha en catch tank ja

 

Ok, bedre bilder kommer!

 

Men det kommer lyd/luft der nedenifra da hvertfall! og det gjør meg mistenksom.

Har en slik pumpe som jeg har fått kobla til på etter LMM'n og prøver å pumpe inn trykk for å se om det skulle være noe lekkasje, og det MÅ det jo være i-og-med at jeg ikke får bygd opp trykket. pumper inn og det blåser ut nede ved den grønne sirkelen på bildet. (ca ved bunn av raditaor.)

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sikkert ta den med ut til meg en dag så kan jeg hjelpe deg med det, er jo ikke så langt unna!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sikkert ta den med ut til meg en dag så kan jeg hjelpe deg med det, er jo ikke så langt unna!

 

ja, det hadde jo vært supert! Når passer det? :D

hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja hvis du ringer meg på 95772354 i morra så kan vi hvordan det ligger ann vettu!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god peder! :) prøve å ringe rundt 15:00 jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samme feilen jeg hadde på min det der.. Akkurat samme sprekk på samme slange bare at jeg hadde feil på en A4.. Synd jeg ikke så tråden før.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg vært ute hos Peder på lørdagen og skrudd litt :)

Etter mye pumping av trykksystemet kom vi fram til at det seg luft ut av veivhusventilen(nr2 på bildet), og byttet så denne med en 90graders skjøt.

Pumpet igjen mer luft, og da merket vi betraktelig at det kom luft ut ved rs2 Intercooleren's overgang til bjelken som går videre opp til innsuget.

 

Har ikke hatt opp enda for å titte, men mest sansnynelig er det da en o-ring som sitter imellom disse to bitene som har tatt kvelden Bestilte meg også en finurlig del fra england som jeg syntes er verdt å ha.

 

s2 m/rs2 IC

 

EDIT: takk så mye til Peder for all hjelpen! knakende grei kar dette ;): ja :

ICmod_228x445.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg vært ute hos Peder på lørdagen og skrudd litt :)

Etter mye pumping av trykksystemet kom vi fram til at det seg luft ut av veivhusventilen(nr2 på bildet), og byttet så denne med en 90graders skjøt.

Pumpet igjen mer luft, og da merket vi betraktelig at det kom luft ut ved rs2 Intercooleren's overgang til bjelken som går videre opp til innsuget.

 

Har ikke hatt opp enda for å titte, men mest sansnynelig er det da en o-ring som sitter imellom disse to bitene som har tatt kvelden Bestilte meg også en finurlig del fra england som jeg syntes er verdt å ha.

 

s2 m/rs2 IC

 

EDIT: takk så mye til Peder for all hjelpen! knakende grei kar dette ;): ja :

 

Bare hyggelig det Anders! hyggelig å bli kjent med nye folk med samme lidenskap eller lidelse;)hehe blir nok fart på sakene når du får fikset den siste lekasjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig det Anders! hyggelig å bli kjent med nye folk med samme lidenskap eller lidelse;)hehe blir nok fart på sakene når du får fikset den siste lekasjen!

 

jepp! Merket bra forskjell på responsen bare ved å fjeren veivhusventilen!

Så bare jeg får forsegla IC 100% nå så kommer den til å gå som ei kule igjen!

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.