#1 Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg har vært og sett på en bil idag som jeg vurdrer å kjøpe, men den har problemer med at den er tungstartet ved mellomvarm/varm motor og at den da går ugjevnt på tomgang. Bilen drar fint når man kjører med den, ikke noe fusking eller noe. Eieren har byttet lambda, dyser, plugger, fordeler og rotor uten suksess. Noen som vet hva dette kan være? Bilen er en Audi 100 c4 2,3. Jeg har veldig lyst på denne bilen, men skepsisn kommer og roter med tankene mine når ikke alt er som det skal være! Mvh Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2005 Hadde samme problem på min nå solgte A90 2.2.... Kjørte sånn i 3 år. Og ingen fant feilen. Bytta alt av tenningsdeler, dyser og masse annet. Til slutt ville jeg ikke spy ut flere tusenlapper på å finne feilen. Møller fant ikke feilen! Men det var ikke alltid på min bil.... men av og til på lunken motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2005 Har akuratt det samme problemet på min bil. Måten jeg løser det på er å kjøre bensin pumpen 5-10 ganger får jeg vrir om nøkkelen helt. Vet ikke hvor problemet ligger, så jeg funderer veldig på å bytte til 20v turbo motor for å blir kvitt det. en god unskyldning... he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2010 Jeg drar opp denne fordi jeg sliter med samme problemet. Bilen er utrolig tungstartet når den har stått mellom 30min - 1 time. Da er motoren " lunken " og umulig og starte. Det som er greia er at bilen ikke tenner/slår. Det er bare starteren som går, men etter utallige forsøk tenner motoren. Den starter, men det er bare såvidt. den blit stående å putre på rundt 400 omdreininger for så å komme seg opp til vanlig tomgang. Dette problemet oppstår ikke så ofte om vinteren da det er kjøligere ute. Noen som aner hva problemet er? Kan det være bensinpumpen min som er på vei til å ryke? Den har nemlig begynt å bråke. Det "durer" i den. Mvh Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2010 Fant aldri ut hva problemet var før jeg solgte bilen videre... Men har i ettertid fått tips om at kaldstartdysa kan gi slike symtomer. Hvis den har hengt seg opp så får bilen for mye bensin og blir "sur". Kan jo være en plass å starte ihvertfall. Dysa sitter på undersiden av innsuget, og er vel blå hvis jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2010 ja, det kan være et sted å starte det. Skal se om jeg får tid til å sjekke, så skal jeg komme tilbake med resultatet. Det er sikkert flere med samme problemet så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2010 Høres vel strengt tatt ut som KE3-Jetronic-spøkelset. Hjemsøker mange, ingen blir kvitt det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2010 Hjemsøkt ja: haha : Ingen vits å sjekke dysa da vil jeg tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...