#1 Skrevet Oktober 2, 2005 Har søkt litt rundt nå og sikkert ikke godt nok, men er det noen som har en skisse over hvordan man justere og setter på ny reim på en slik motor på dieselpumpen, Eter hva jeg har skjønt skal det være et punkt på kammen og et på pumpen for å få dem i rett stilling, men hvor, og hvor tjukk skal evnt den tingen være som man låser dette med inn i reimhjulet? eller how? En tegning eller utfyllende forklaring hadde vært fint MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2005 For å gjøre det må du ha litt spesialverktøy, ellers blir det ikke nøyaktig nok. Det er en "plugg" til å låse remhjulet på dieselpumpen når remmen er tatt av, og så er det en plate til å låse kamakselen på øvre dødpunkt sylinder 1 om du også skal skifte registerrem.. Disse du må du enten få tak i eller lage selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2005 For å gjøre det må du ha litt spesialverktøy, ellers blir det ikke nøyaktig nok. Det er en "plugg" til å låse remhjulet på dieselpumpen når remmen er tatt av, og så er det en plate til å låse kamakselen på øvre dødpunkt sylinder 1 om du også skal skifte registerrem.. Disse du må du enten få tak i eller lage selv.. Er som sakt bare diesel reima som skal byttes, og da virker det noe lunde likt som på TDKn bare at der går dieselpumpa på register reima, Men man må da altså ha denne "platen" til å låse kammen, og en tapp inn idieselpumpa igjennom reimhjulet for å låse den. Husker vell ikke dimmen på denne tappen, og evnt tjukkelsen på det sporet i kammen til denne platen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...