Tips til skifte av reg.reim golf 4 1,6

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til det? Skulle ta service på bilen til fruen her i helga men gadd ikke begynne på reg.reima da jeg så hva som måtte til... Lurer på om jeg skal sette bort jobben til en kamerat svart som jobber på vag eller gjøre det selv om noen har litt tips å komme med.. Må jo fjerne vannpumpe + div så jeg... Fikk jo såvidt bytta plugger på den jævla motoren jo.. : dum :

 

Pågangsmot søkes! :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er trangt som fy nedi der på de tverstilte motorene. Prismessig ligger ikke merkeverkstedene så dårlig an på disse modellene heller (rundt 5000,-) tatt i betraktning at mye av dette er deler du uansett må ha. De fleste forhandlere opererer også med rabatt på biler over 5 år. Dette er typisk en slik jobb jeg ville anbefalt alle å benytte merkeverksted på. Alternativt noen der du med sikkerhet kjenner til at de har spesiellt god kompetanse på akkurat VW/Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du først har av alt den skiten som må av.. så bytt vannpumpa også. så slipper du å gå igjennom hele prosessen en gang til.

Må jo av med motorfeste, remhjul og alskens skit nedi der. Nei, glad jeg skaffet meg en 5er 20vT som det er enda dårligere plass nedi : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat som har jobbet på vag i noen år nå.. Så skal høre med han hvor mye han tar.. Vet ikke om jeg er helt klar for den jobben nå.. :P Er jo ikke plass til noe dedi der... : dum :

 

Men om noen har gjort jobben og kan beskrive "ta av den , gjør sånn ditt å datt" så hadde det vært greit.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.